Nagy mértékben hozzájárulnak a francia gazdaság élénkítéséhez a 2024-es párizsi olimpiai játékok – derül ki a Visa friss adataiból. A párizsi kisvállalkozások 26 százalékos árbevétel-növekedést értek el az olimpiai játékok első hétvégéjén a tavalyi év azonos időszakához képest.

A növekedés elsősorban a Visa kártyabirtokosok költéseinek köszönhető, akik különböző kereskedelmi kategóriákban növelték vásárlásaikat.

A legjelentősebb növekedés a színházakban és múzeumokban volt tapasztalható Párizsban, ahol a költések 159 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerboltok 42, az éttermek 36, a kiskereskedelmi áruk 21 százalékos, míg a szórakozás területén 18 százalékos növekedést regisztrált az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos fizetéstechnológiai partnere.

Többet és többször költenek a szurkolók

A legnagyobb arányú Európán kívüli költés az Egyesült Államokból érkező Visa kártyabirtokosoktól származik, akik a költések 29 százalékát tették ki. Emellett jelentős növekedést könyvelhettek el a japán (+129 százalék) és a brazil (+33 százalék) kártyabirtokosok is az előző évhez képest.

  • Az Egyesült Államokból Párizsba érkező utazók száma 64 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ezt követi Németország (+61 százalék) és Spanyolország (+27 százalék).
  • A fogyasztás jelentősen növekedett a Párizson kívüli olimpiai eseményeket rendező városokban is, mint például Saint-Etienne-ben, Lille-ben és Marseille-ben.

Az érintéses fizetések aránya a párizsi nemzetközi költések esetén 78 százalékos volt, ami 9 százalékpontos növekedést jelent tavalyhoz képest. A párizsi repülőjegy-foglalások 39 százalékkal nőttek az olimpiai játékok előtti időszakban a 2023-as év azonos időszakához képest, míg a 35 év alattiak utazási ráfordításai 2,2-szeresre emelkedtek.

Összekötötték a szurkolókat a helyi vállalkozókkal

Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója elmondta: a Visa célja, hogy mindenhol lehetőséget teremtsen, erre törekednek az olimpiai játékok alatt is. Kiemelte a francia kisvállalkozásoknál tapasztalt fogyasztásnövekedést, amely a fizetési szolgáltatás támogatásával valósult meg.

Az elmúlt négy évben a szolgáltató Európában 13 millió kisvállalkozás digitalizációját segítette elő, és a Visa Go alkalmazáson keresztül összekapcsolta őket a szurkolókkal.

Párizsban és környékén egyedi fizetési hálózatot épített ki a vállalat, amely gördülékeny érintéses fizetési élményt biztosít 3 500 értékesítési ponton, 32 olimpiai és 16 paralimpiai helyszínen.