Jelentősen megugrott a 3-as metró felújításának költsége - írja a Magyar Nemzet fővárosi forrásokra hivatkozva. Legalább 30-40 milliárd forinttal több pénz kellene (ebből már egy Nemzeti Színházat is fel lehetne építeni), a kormány ígéretében szereplő 137,5 milliárdon felül.
A napilap úgy tudja, hogy elsősorban a vágányépítés költsége szállt el: a becsléseknél jóval magasabb ajánlatok érkeztek az ezzel kapcsolatos pályázatra. Eközben az állomásokat érintő munkáknál is magasabb lehet a cech a tervezettnél.
Ha az EU-tól kért finanszírozási kereten túl a kormány sem segít a fővárosnak, akkor vagy lemondanak beruházásáról, vagy más közlekedési projektektől vonják el az EIB-től ilyen célokra kapott hitel egy részét. Az utóbbi esetben Budapest adóssága a korábbi állami konszolidáció ellenére újra 100 milliárd forintra nőne.
A főpolgármester eredetileg a fővárosi cégek béremelésével kapcsolatban akart találkozni Orbán Viktor miniszterelnökkel, aki egy hónapja nem talált erre időpontot. A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy a héten szakíthat időt arra, hogy egyeztessen Tarlóssal Budapest súlyos problémáiról. Már a kormány esetleges segítsége esetén is kétséges, hogy idén elkezdődhet a 3-as metró felújítása.