Csökkenteni kell azok terheit, akik gépkocsijukat munkába járásra, megélhetésükhöz használják, mondta Orbán Viktor országértékelő beszélgetéseinek szentesi állomásán, de szavaiból nem derült ki, hogy mindez, hogyan valósítható meg. "Magyarországon a személygépkocsi fönntartása szinte luxusszámba megy (...) ugyanakkor Magyarországon a gépkocsi - bizonyos színvonal alatt - nem luxus, hanem munkahely, megélhetés, ezért ennek a költségeit jelentősen csökkenteni kell" - mondta a Fidesz elnöke, évértékelő fórumsorozatának negyedik állomásán ezerötszáz-ezerhatszáz ember előtt, Szentesen.
Nem őrültünk meg, valóban ezt mondta Orbán Viktor, csak éppen nem most, hanem 2006-ban, ellenzékben. Ehhez képest - nyilván az elmúltnyolcév miatt - épp az Orbán-kormány intézkedett arról, hogy 2012-től megszűnjön a négynapos autópálya-matrica (helyette a tíznapos maradt), továbbá 2011 végén nőtt a gázolaj jövedéki adója, 2013-tól pedig jelentősen nőtt az autógáz (lpg) adótartalma. Azt pedig talán mondanunk sem kell, hogy az üzemanyagárak most tapasztalható árcsökkenése nem a kormány munkájának eredménye.
Ezt követően jött csütörtök este az M0 és a fővárosba vezető autópályaszakaszok fizetőssé tételéről szóló bejelentés, amivel elvileg két Duna-hidunk is díjkötelessé válik. Igaz, lesznek, akik nyernek azzal, hogy jön az ún. megyei matrica: az eddig 43 ezer forintos éves matrica árának töredékéből megúszhatják az ingázás autópályadíját, vagy a vidéki nyaralójuk, netán a Balaton-part rendszeres látogatását. Mindenesetre a budaörsi polgármestere rendesen kiakadt éppúgy, ahogyan a III. kerület fideszes első embere is.