Augusztusban még szárnyvonalakat zárt be, járatokat ritkított a MÁV és a Volánbusz, szeptemberben viszont épp ennek ellenkezőjét teszik - írja a Népszava. Elhátrálnak az utóbbi hónapokban életbe léptetett közlekedési változtatásoktól az érintett települések polgármestereinek és parlamenti képviselőinek nyomására.
A MÁV Zrt. épp szerdán közölte, hogy a járványhelyzetben visszaesett forgalomra hivatkozva június 6-án lezárt 34 vasúti mellékvonalból október 1-én újabb tíz helyen ismét elindulnak a szerelvények. A visszarendeződés már augusztus első napján elkezdődött, akkor is tíz vonalat neveztek meg, ahol helyreállt a korábbi megszokott menetrend. Vagyis 34-ből 20 vonalon újraindul a forgalom. A maradék 14 szárnyvonal sorsáról egyelőre nincs döntés.
- A távolsági közlekedés nyári kaotikus átszervezési kísérlete kudarcot vallott - mondta a napilapnak Gyöngyösi Máté, közlekedési szakértő. Ennek leglátványosabb példája a balassagyarmati vonal volt: egy településre megérkezett a vonat, mindenkit átszállítottak a pótlóbuszokra, miközben a szerelvény - immár teljesen üresen - a busszal párhuzamosan ment tovább.
- Az utóbbi hetek össze-vissza döntései azért is érthetetlenek, mert két hónapja közös irányítás alatt van a MÁV és a Volánbusz, mégis csak passzolgatják egymás közt az utasokat - tette hozzá. - A döntéshozók nem komplex módon nézik a tömegközlekedést, csak spórolni akarnak. Az ezredforduló óta minden kormány megfogalmazta az igényt a vasúti és távolsági buszos járatok párhuzamosságainak felszámolására, a menetrendek összehangolására, de az eredmény eddig alig látszik.