A hitel a lap értesülései szerint rendkívül kedvezményes lenne, hiszen akár 20 évre, egyszázalékos kamat mellett folyósítaná az Eximbank. A pénzből Kairó elsősorban vasúti személykocsikat importálna hazánkból, első nekifutásra 700-at, darabját egymillió euróért.
A Népszabadság szerint a megrendelést itthon az a Bombardier MÁV Kft. kezelné, amely visszaállamosítás elé néz. Igaz, ha létrejönne az üzlet, úgy akár 5-7 évig is munkát adhatna a társaságnak.
Gondot okozhat ugyanakkor, hogy a vonatvásárláshoz közbeszerzést kellene kiírni, így a magyar ajánlat alulmaradhatna egyes távol-keleti vetélytársakkal szemben, ám a kairói kormány elnöki hivatala arra hivatkozva, hogy az Eximbank nem piaci, hanem segélyhitelt folyósítana a beruházáshoz akár felmentést is adhatna ez alól.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot
Megtorpanás a befektetési alapoknál: kevesebb friss pénz érkezett a magyaroktól