A cégek fele továbbra sem is regisztrált az új, elektronikus rendszerbe, miközben a cégkapura vonatkozó szabályokat az önkormányzati adóhatóságok, a Nébih, a jegyzők, de még a kormányhivatalok se tartják be.
A kormányhivatal egészségbiztosítási részlege például a cégkapu helyett még mindig ügyfélkapun keresztül fogad, ráadásul ők a viszontellenőrzésbe beépítették az ügyfélkapu e-mail címét, mint személyes adatot, ami nem egyeztethető össze a kormányrendelettel - hívta fel a figyelmet a a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke.
Ruszinnak két ügyfélkapuja van, de azt tapasztalta, hogy egyikről se fogadja be a kormányhivatal táppénzigénylési beadványait. Azzal utasították el, hogy az e-mail címével nem jogosult a kérelem benyújtására. Leírták, hol, hogyan regisztrálhat - holott már regisztrált. Ugyanezt tapasztalta akkor is, amikor a saját cégkapuján, illetve megbízója cégkapuján próbálkozott. Viszont ahogy ismeretségi körében körbekérdezett, volt, akinél működött a cégkapus beküldés, illetve olyan is, hogy hol működött, hol nem.
Az átállással összefüggésben december 20. és január 2. között felfüggesztették a a pénzbeli ellátásokhoz tartozó elektronikus nyomtatványok befogadását az egészségbiztosítónál. Ruszin tapasztalata szerint azonban továbbra sem lehet benyújtani a táppénzigényléseket. Így hamarosan súlyos zavarok lesznek a táppénzek kifizetésénél - borítékolta.