Az EU egyik irányelve alapján az öt évnél hosszabb koncessziók esetében bizonyítani kell, hogy ez az időtartam szükséges ahhoz, hogy a kiírás nyertesének beruházása megtérüljön. Ebben az esetben 35 évről van szó - mondta az MTI szerint az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese kedden online sajtótájékoztatón hangsúlyozta.
A Párbeszéd ezeket a számításokat megpróbálta kikérni a Miniszterelnöki Kabinetirodától és a Nemzeti Koncessziós Irodától, de az előbbi "hárított", az utóbbi pedig arra hivatkozva, hogy döntés-előkészítő anyagról van szó, tíz évre titkosította a dokumentumokat - közölte Tordai Bence.
A Párbeszéd és független szakértők becslései szerint a koncessziós kiírás sehogy nem éri meg a magyar államnak, ha a terv megvalósul, akkor az adófizetők több ezer milliárd forintot veszítenek.
Péterfalvi Attila a hivatalból indított titokfelügyeleti eljárás keretében "megállapíthatja, hogy jogellenesen titkosították tíz évre" a háttérszámításokat - mondta Tordai. A párt bejelentést is tesz az üggyel kapcsolatban a NAIH-hoz.
Dorosz Dávid, a Párbeszéd elnökségi tagja az "elmúlt harminc év legnagyobb lopásának" nevezte az ügyet, amit Orbán Viktor és Rogán Antal, a koncessziós irodát felügyelő miniszter a titkosítással el akar rejteni a magyar emberek elől. Ennek az árát a magyar emberek fogják megfizetni, drágábbak lesznek az autópálya-matricák, rosszabb lesz az utak minősége - mondta Dorosz.
A politikus arra kérte a választókat, hogy támogassák Karácsony Gergely főpolgármester népszavazási kezdeményezését, amelynek egyik pontja éppen az autópálya-koncessziókkal foglalkozik, illetve kérte, hogy jövőre váltsák le a kormányt.