A folyamatot a vállalati igények közvetítésével, információátadással, a tapasztalatok összegyűjtésével segíti a kamara - mondta Parragh László MKIK-elnök.
Fontos, hogy a következő néhány hónapban lezáruljon az útkeresés folyamata, kidolgozzák a felsőoktatási stratégiát, amelyet az év végén a kormány elé terjesztenek elfogadásra, s minél hamarabb elkezdődjön a megvalósítás is - jelentette ki Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) felsőoktatásért felelős államtitkára. A gazdaság érdekeinek és részvételének erősítésére jó példának tartja a duális, azaz gyakorlatorientált képzés megvalósítását. Egy mérnök vállalatba történő integrálásának költsége megegyezik a felsőoktatásban ráfordítottal. A duális képzés bevezetésével a vállalatba történő integrálás költsége megtakarítható lenne.
A felsőoktatási törvény módosítása megteremtette a duális képzés bevezetésének lehetőségét, a következő hónapokban ki fogják dolgozni a részleteket, létrejön a duális képzési tanács, amely a rendszer működtetését felügyeli. A felsőoktatásban a duális képzést 2015 szeptembertől vezetik be.
Az MKIK elnöke német példát említve úgy vélekedett, hogy nemzetközi szinten nem egyetemi rangsorokat kell nyerni, hanem versenyképességet. A kutatás-fejlesztés-innováció kérdését a felsőoktatási intézményekben is helyére kell tenni, és meg kell jeleníteni a gazdaság igényeit. Fontos, hogy a felsőoktatási intézmény átalakításában minden szereplő megtalálja saját számítását - mondta Parragh László.