Megkezdődött az október 16-áig tartó regisztráció a Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákversenyre, amelyre a diakforum.hu weboldalon keresztül lehet jelentkezni. A verseny idén is háromfordulós, melyből az első kettő online zajlik (ebből a második személyes bejelentkezéssel), az országos döntő pedig személyes részvétellel.
Két forduló után döntő
Az első forduló október 19-én lesz, a második november 9-23. között zajlik, a döntő december 7-én lesz Budapesten, ahol idén is értékes ajándékok, nyeremények várnak a diákokra és a pedagógusokra egyaránt. A szervezők négy fős csapatok jelentkezését várják a technikumokból és szakképző iskolákból.
A szerda délben rendezett sajtótájékoztatón a verseny fővédnöke, Hankó Balázs kulturális innovációs államtitkár videóüzenetében hangsúlyozta, hogy a megújított magyar szakképzés célja, hogy a diákok versenyképes tudásra, gyakorlati tapasztalatokra tegyenek szert, s hogy a gyakorlati képzés még inkább a gazdaság igényeinek megfelelően alakuljon.
„Ahhoz, hogy ne csak a szakmátok legjobb mesterei, hanem kiemelkedő vállalkozói is legyetek, helyt kell állnotok olyan területeken is, mint a pénzügyi ismeretek. Arra bíztatlak titeket, hogy vegyetek részt a vetélkedőben, Legyetek Ti is Pénzügyi Junior Klasszisok!” – üzente a diákoknak az államtitkár.
Meg lehet szeretni a pénzügyek világát
Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy idén már negyedszer szeretnék megmutatni a fiataloknak, hogy a bankolás lehet emberközeli, biztonságos, meg lehet ismerni és meg lehet szeretni a pénzügyek világát.
„A CIB Banknál két éve kezdtünk hozzá, hogy a korábbiaknál még hangsúlyosabban foglalkozunk a pénzügyi edukáció kérdéskörével. Nagy öröm, hogy partnerként tavaly meg is találtuk ebben a Junior Klasszis versenyeket” – hangsúlyozta Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója az őszi verseny elstartolása alkalmából.
A Fundamenta az indulástól kezdőden elkötelezett támogatója a versenynek, s Tátrai Bernadett elnök-vezérigazgató szerint céljuk, hogy a gyermekek felnőttként tudatossá és felkészültté váljanak, például a saját otthon megteremtésében is.
Takarékosság és stabilitás
„Éppen ebben a hónapban nyílt meg a legújabb ügyfélszolgálat a Hold utca 4-ben, a több mint 100 éves egykori Postatakarékpénztár épületében, amely maga is a takarékosság és a stabilitás jelképe. Ezt az értékrendet kellene átültetni a fiatalok pénzügyi szemléletébe is, akik számára vonzó lehet az online számlanyitás, hiszen ma már minden 3. ember így nyit számlát a Kincstárnál” – mutatott rá Bugár Csaba, a Magyar Államkincstár elnöke a verseny kapcsán.
Pleschinger Gyula, az MBH Bank Private Banking igazgatója kiemelte, hogy régi-új támogatóként ők is negyedszer vesznek részt a versenyben, ám már az új gigabank logója alatt, és szeretnék a családi vagyontervezést konkrét tartalommal és szolgáltatással megtölteni a jövő generációjánál.
Információs forradalom
Az általános pénzügyi tudatosság fejlesztésén kívül a Diófa Alapkezelő nagy figyelmet fordít a tehetséggondozásra és a fiatal kollégák integrálására a szervezetbe. „Ez most különösen aktuális, mert jelenleg is kibontakozóban van egy új információs forradalom a mesterséges intelligencia széles körű elterjedése miatt. A jelen fiataljai lesznek azok, akik leginkább segíteni fogják az AI bevezetését és elterjedését a pénzügyi szektorban, ezzel javítva az ügyfélélményt és növelve a hatékonyságot" – mondta Erdélyi Zombor vezérigazgató-helyettes.
Lambert Gábor, a MABISZ kommunikációs vezetője szerint a biztosítási ismeretek a pénzügyi tudatosságon belül még mindig hátrányban vannak, ezért igen fontosak az olyan versenyek, mint a Legyél te is Pénzügyi Klasszis!, ahol szélesedik a fiatalok tudása.
Leendő ügyfelek
„Ezek a diákok már most a leendő ügyfeleink, ezért fontos, hogy megismerjék az adózással kapcsolatos ismereteket” – monda dr. Lambertus József, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal főosztályvezetője.
Új támogatóként a versenyhez idén csatlakozott a biztosítási piacon sikeres Babylon Financial, melynek vezérigazgatója, Orbán Balázs Zoltán szerint az első generációváltás megtörtént nálunk, már nem csak a szülők, hanem azok gyerekei helyezik el a tőkét náluk, de szeretnék, ha ez a folyamat még tudatosabbá válna.