A tavalyi nyár egyik szenzációja volt az az ital, amely nemcsak újdonság volt a hazai pezsgőkínálatban, hanem új trendet is teremtett: egy pezsgő, melynek akkor jönnek elő igazi jegyei, ha jégkockákra töltjük. A pezsgőházak rendkívül gyorsan reagáltak a fogyasztói igényekre, így egyre több országban jelentek és jelennek meg olyan termékek, amelyeknek kötelező elemét képezik a jégkockák.
A Törley Pezsgőpincészet a tavalyi sikeren felbuzdulva idén nyáron rózsaszínre festi a világot, hiszen megérkezett a félszáraz roséalapú „jég-pezsgő”. A vállalatnál úgy vélik, ez a fogyasztási trend Magyarországon is tovább erődöshet.
A Z generáció (az 1995 és 2009 között születettek) nagykorú tagjainak 64 százaléka nyilatkozta azt egy frissen megjelent kutatás szerint az Egyesült Államokban, hogy már legalább hat hónapja egyáltalán nem fogyasztottak alkoholt.
Az International Wine and Spirits Record (IWSR), egy globális italadat- és analitikai szolgáltató szerint a tendencia nem csupán az USA-ban megfigyelhető, egyfajta globális világtrendről van szó.
„A nemrég forgalomba került Törley ICE PiNK! a szakma egyik legelismertebb versenysorozatán, az angliai Global Sparkling Mastersen aranyérmet szerzett” – mondta Koczuba Róbert, a Törley pezsgőmestere a vállalat sajtótájékoztatóján.
Kiemelte: egy könnyed italnál is ugyanolyan fontos a minőség.
Az új pezsgőzési szokás Dél-Franciaországból terjedt el, ahol az emberek a forró nyári napokon néhány darab jégkockával hűtötték le buborékos italukat
– erről már Csomay András, a Törley Pezsgőpincészet marketingigazgatója beszélt.
A fogyasztók akutális hangulatát mérő önkitöltős kérdőív első adatatiból kiderült, hogy
- 29 százalékuk érezte felszabadulva magát,
- a válaszadók 28 százalékában kíváncsiság motoszkált,
- negyedük „pezsgő életérzésről” számolt be,
- 18 százalékuk pedig a megnyugvás állapotához pozícionálta magát a legközelebb.