A MÁV indoklása szerint június 18-tól azért szüntették meg a Békéscsabáról induló napi négy belföldi Intercity-vonatpárt, mert kevés utas váltotta meg rájuk a jegyet. Ezzel a döntéssel Békéscsaba lett az első olyan magyar megyeszékhely, ahol ezt a szolgáltatást eltörölték.
Több utas úgy fogalmazott: mióta megszűnt az Intercity, gyűrötten, izzadtan érnek oda budapesti tárgyalásokra. Békés olyan szempontból is egyedülálló megye az országban, hogy nincs autópálya, a 44-es főút gyorsforgalmivá alakítását 25 éve ígérgetik, de sohasem valósul meg. Az út túlzsúfolt, lassú és életveszélyes; minden útba eső falun keresztülmegy, tele van sebességkorlátozással és lassú járművekkel - olvasható a lapban.
Nemrég újították fel a Szolnok-Békéscsaba közti vasúti pályaszakaszt és a békéscsabai vasútállomást. A beruházás költségét a pályázati kiírás során még csak 23,5 milliárd forintra becsülte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt., ám az akkor még a Közgépet is magába foglaló kivitelező konzorcium végül 35 milliárd forintot vett fel érte.
A MÁV szerint továbbra is rendelkezésre áll négy nemzetközi járaton az Intercity-szolgáltatás. A békéscsabaiak szerint azonban, mivel azok a vonatok nem Magyarországról indulnak, rendszeresek rajtuk a késések, ezért kiszámíthatatlan, hogy mikor érik el úti céljukat.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Jön a következő Gondosóra-kör
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba