A kormány és a Magyar Reklámszövetség az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztetett a médiavállalkozásokat sújtó tervezett adóval kapcsolatosan. A tárgyalásokban a Magyar Reklámszövetségen túl széleskörű iparági összefogás eredményeképp részt vett az összes érintett szakmai szervezet - derül ki az MRSZ közleményéből.
A következő egyeztetésre csütörtökön került volna sor, azonban a miniszterelnökség azt a tájékoztatást adta a Magyar Reklámszövetség részére, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a Parlament elé. Ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását.
A reklámadót ez eddig ismert elképzelések szerint sávosan, a hirdetési bevétel nagyságától függően kellene megfizetni. A legrosszabbul a nagy kereskedelmi tévéadók járnának, ugyanis a tízmilliárd forint feletti reklámbevétel után 20 százaléknyi adót kellene fizetni.
A kormány számításai szerint legfeljebb tízmilliárdos forintos bevételt jelentő reklámadó komoly teher lenne a hazai média számára, és a szakmai szervezetek, illetve érintett piaci szereplők álláspontja szerint elbocsátásokat, műsorok megszűnését hozhatja magával. Ez a megnövekvő szociális terhek és a kieső adó- és áfabevétel miatt akár nagyobb veszteséget is jelenthet a költségvetés számára, mint amennyi bevételre az adóból szert tenne.