Szijjártó szerint az IMF-fel való tárgyalódelegációnak tagja Pleschinger Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyi államtitkára, vagyis a Matolcsy vezette tárca is képviseltetve van. A magyar gazdaság új fázisba, a növekedés fázisába lépett, külső gazdasági okok miatt szükség van a magyar gazdaságnak külső biztosításra, ezek a kérdések pedig a kormány munkamegosztása szerint a Fellegi Tamás vezette nemzeti fejlesztési tárcához tartoznak - mondta a miniszterelnök szóvivője.
Komoly kockázatokkal kell számolni
Kapcsolódó
A hirado.hu beszámolója szerint az Economist legutóbbi helyzetértékelése kapcsán Szijjártó megjegyezte: a magyar gazdaság alapjai erősek. Az is világos ugyanakkor, hogy komoly kockázatokkal kell számolni, az eurózóna tagállamai - Németország, Nagy-Britannia - folyamatosan lefelé korrigálják a növekedési előrejelzésüket. Ehhez nekünk is alkalmazkodni kell - tette hozzá a szóvívő.
Arra a kérdésre, hogy a mikor korrigálják a jövő költségvetés számait, azt válaszolta: ez sokkal komolyabb kérdés, minthogy belemenjünk találgatásba, számháborúba. Ha a végleges német adat rendelkezésre áll, a nemzetgazdasági miniszter megteszi a javaslatát a kormánynak - írja a hirado.hu.
Lesz még teherszállító cége a MÁV-nak
A kormányfő szóvivője beszélt arról is, hogy megállapodtak a Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnökével, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételeiből részesülnek a vasúti dolgozók is. Szijjártó ezt azzal indokolta, hogy amikor 2005-2007 között kiszervezték a vasúttársaság tevékenységeit, a vasutasok többletmunkáját kérte a kormány, amibe ők bele is mentek. Az ezért járó többletjuttatásokat a privatizációs bevételből ígérte fedezni a kormány. A szóvivő szerint ezért jogosnak és reálisnak tartják a vasutasok követelését, és ezt még ellenzékben nyilvánvalóvá tették, kormányra kerülve pedig tárgyalásokat kezdtek velük, és mostanra állapodtak meg.
Szijjártó leszögezte: hiba volt a MÁV Cargo eladása, mert az nemzetstratégiai érdekeket sértett, majd hozzátette: lesz még teherszállító cége a MÁV-nak. Nehéz úgy elképzelni a nyakig eladósodott MÁV rendbetételét, hogy nincs nyereséges üzletága, márpedig a MÁV Cargo ilyen volt - mondta a szóvivő.