Az elektromos rollerek használata körül kialakult probléma megoldására először a rádióban vetette fel 2019. októberben Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, hogy az e-rollerek és más járművek miatt szükség van a KRESZ ( Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása) módosítására, mivel ezekre az eszközökre jelenleg semmilyen közúti szabályozás nem vonatkozik.

A Kormányzati Tájékoztatási Központ viszont nem sokkal később azt közölte, hogy ilyen elképzelés nincs a kormány asztalán. Pintér Sándor belügyminiszter később elmondta: "az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni". Hozzátette, hogy a rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni.

Időközben kiderült, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium részvételével zajlik a KRESZ átfogó módosításának előkészítése, és e csomag részeként szabályozhatják az elektromos rollerek használatát is. Az érintett hatóságok ezekben a napokban tárgyalnak a KRESZ módosításáról - írta az InfoRádió.

Az értelmezési vita lényege, hogy a 20-25 kilométer per órával közlekedő e-rolleresek gyalogosnak számítanak-e, vagyis mehetnek-e a járdán, eddig ugyanis nem volt egyértelmű, hogy e-roller egyáltalán járműnek minősül-e.

Vitézy Dávid nemrégiben azt mondta a témában a Napi.hu-nak: Nem érzem jogosnak a rollerekkel szemben kialakuló panaszkultúrát: persze, zavaró egy-egy járda közepén hagyott roller, na de vegyük már észre, hogy a járda mellett vagy néha a kellős közepén több tonnás fémdobozok állnak, amit jószerivel ugyanúgy egy ember használ. Szavai szerint Lisszabonban például a a rollercégek számára előírták, hogy a bérlés kezdete és vége csak a sarkonként kijelölt virtuális állomásokon lehetséges és egyből megszűnt a szanaszét elszórt eszközök problémája. (...)  Szerintem egyáltalán nem menő utálni ezeket és leköpködni vagy Dunába dobálni a rollereket - fogalmazott a Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ nemrégiben kinevezetr vezérigazgatója.