Hiába vásárolunk átlagosan csak egy-két havonta tisztító és mosószereket, jó pár ezer forintunkba kerül a környezetünk és ruháink tisztántartása a Rossmann Magyarország számára készített, 500 fős reprezentatív kutatás szerint.
A gyerekesek jóval többet költenek
A falvakban élők kissé gyakrabban vásárolnak mosó- és tisztítószereket, ugyanakkor nagyjából a dupláját költik ilyesmire, mint a fővárosiak: tisztítószerekre éves szinten 15,1 ezer forintot, szemben a budapesti háztartások 8,7 ezer forintjával vagy más városok háztartásainak 12,9 ezer forintjával.
Mosószerre 19,8 ezer forint megy el egy évben a kistelepülések háztartásaiban, míg Budapesten 10 ezer forint, más városokban pedig 17 ezer forint.
Saját bevallása szerint a magyar háztartások 38 százaléka 2-4 hetente, 37 százaléka 2-3 havonta vásárol takarítószereket, ez pedig átlagosan évi 12,8 ezer forintjukba kerül. Míg a gyermektelen háztartások tisztántartása évente 11,7 ezer forintból jön ki, a gyermekesek átlag 15,3 ezret költenek ugyanerre. Hasonló a helyzet a mosószerekkel: 38 százalék 2-4 hetente pótolja az otthoni mosószer készletet, 34 százalék 2-3 havonta. A gyermekeseknek több a mosnivalója, egy évben átlagosan 19,9 ezer forint megy erre a célra, a gyermektelenek 15,1 ezer forintjával szemben. Babaápolási termékekre a gyermekes családok átlag évi 53,9 ezer forintot költenek.
Az ár a legfontosabb
Napi higiéniai termékeket (tampont, borotvát, fültisztítót, fogkrémet) vásárolnak a leggyakrabban: a megkérdezettek 39 százaléka 2-4 hetente, 36 százaléka 2-3 havonta tesz ilyen árukat a kosarába - átlagosan évi 11,7 ezer forint értékben.
Ritkábban vesznek testápolószereket, hajápolókat és dekorkozmetikumokat, a többség 2-3 havonta költ ilyesmire, átlagosan – és háztatásonként - évi 7,4 ezer, 10,1 ezer, illetve 9,8 ezer forintot.
Az ár a legfontosabb szempontunk egy termék kiválasztásánál: a válaszadók 81 százalékának nagyon fontos vagy fontos kérdés – a három legfontosabb szempont egyikének 78 százalék választotta. A második legfontosabb szempont - a kiszerelés nagysága - is a gazdaságos vásárlással van összefüggésben: a válaszadók 69 százalékának fontos vagy nagyon fontos, és 50 százalék számára van benne a három fő tényezőben. A harmadik helyezett - a hatóanyagok, konkrét összetevők - csak a válaszadók 51 százalékának fontos vagy nagyon fontos a vásárláskor.
Nagyáruházakba és drogériákba járnak
Tisztítószereket és mosószereket leginkább nagyáruházakban vásárolnak a magyarok, 70 és 71 százalék, a második helyezett drogériákba a válaszadók 32 és 31 százaléka jár az ilyen termékekért. A gyerekesek nagyobb arányban (40 százalék) választják beszerzőhelyül a drogériákat.
A személyes higiéniai termékeknél, testápolóknál, hajápolási termékeknél és a babaápolási készítmények esetében már átlag fele-fele választanak a két legjellemzőbb helyszín közül a magyarok. A dekorkozmetikumok beszerzési helye elsősorban a drogéria, a válaszadók 55 százaléka itt veszi meg a sminktermékeket. A gyógyszertárakban 4-6 százalék, egyéb helyeken pedig átlag 15 százalék vásárol kozmetikai készítményeket és háztartási árut - derül ki a felmérésből.