Leghamarabb 2023 március közepén indulhat meg az utasforgalom az M3 metróvonal teljes szakaszán - írja a Világgazdaság. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a kék metró átadása három hónapos, egy negyedéves csúszásban van a közelmúltban tervezett időpontokhoz képest. A BKV még 2020 végén közölte, hogy a középső vonalszakasz forgalomba helyezése 2023 januárjában várható.
Hogy mi az oka a késedelemnek, arról hivatalos tájékoztatás nem érhető el, sőt, napilap erre vonatkozó megkeresésére a BKV cáfolta, hogy egyáltalán bármilyen csúszásról szó lenne. Pedig a két hónapos késés a köztes mérföldköveken, így például a belvárosi Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák felújításában is tetten érhető. Ezek átadásával kapcsolat 2022 márciusa helyett már 2022 tavaszát jelölik meg.
Kérdés, hogy amennyiben időbeli veszteségek állnak be a kivitelezésben, az miként hat a beruházás költségeire. A korszerűsítésre jelenleg 217,5 milliárd forint fordítható, ennek zöme uniós forrás, de közel 45 milliárdot a központi büdzsé finanszíroz. Budapest Főváros Önkormányzata még 2018-ban vállalt kötelezettséget további 5,6 milliárd forintra az állomások akadálymentesítéséhez.
Szeptember elején viszont a fővárosi közgyűlés úgy döntött, hogy a rekonstrukcióhoz szükséges műszaki ellenőri és egyéb mérnöki tevékenységek előirányzatát megemeli, mivel "a kivitelezés időtartamának meghosszabbodása miatt" erre a fedezet nem biztosított. Ezért több mint 1,5 milliárd forintot különítettek el. Mivel egy csúszás több vállalkozói szerződést is érinthet, ebben az esetben könnyen lehet, hogy más megállapodások is drágulnak.