Elmaradt az irodabúto-rpiacon várt fellendülés az elmúlt másfél évben, a home office-ra kötelezett dolgozók többségének otthonát nem szerelte fel a munkaadójuk. A cégek általában rögtönöztek, és még most sincs kidolgozott stratégiájuk a járványidőszak munkarendjének és körülményeinek változásaira – mondta a Világgazdaságnak Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-tulajdonosa.
A cég kutatása szerint a home office-ban dolgozók 72 százaléka nem ergonómiailag megfelelő bútorzatot használ, azaz konyhaszéken, jellemzően az étkezőasztalnál vagy fotelben ülve, napi hat óránál többet görnyedve tölti el a munkaidejét.
Az elmúlt hónapokban, a pandémia első időszakától kezdve az irodabútor-kereskedők arra számítottak, hogy a cégek legalább olyan minőségben felszerelik kényszerűségből hazaküldött munkavállalóik home office-ait, mint amilyet az irodaházakban biztosítanak számukra. A várt forgalomnövekedés azonban elmaradt az irodabútor-piacon, és a számítástechnikai termékek körében is csak részleges volt, az egyedüli kiugrást a webkamerák és a kihangosítószettek piacán érzékelték, ám ezeket is jellemzően a gyerekek és az iskolások használták, akárcsak a távoktatáshoz vásárolt laptopokat.
A munkáltatói gyakorlat jórészt kimerült abban, hogy a céges laptopokat, monitorokat hazavihették, esetleg kaptak egyet kizárólagosan otthoni használatra a dolgozók, anyagi hozzájárulás a home office kialakításához elvétve fordult elő, és akkor is csak minimális mértékű volt.