A gazdaság nehéz helyzete mindenkit érinteni fog, nem csak a tanárokat - jelentette ki Semjén Zsolt, a nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes az Országház épületében újságíróknak nyilatkozva a Népszava beszámolója szerint.
A pedagógusok piaci szintű béremelése valóban elmaradt, s az is tény, hogy az orvosoknál volt bérfejlesztés, a tanároknál nem. Ám az ország teherbíró képességéhez mérten megtörténik mindez, s Pintér Sándor a garancia, hogy ha az orvosokkal meg tudott állapodni, és ha tanári oldalról van megfelelő tárgyalópartner, akkor velük is lehetséges az egyezség - fogalmazott a politikus.
Most jó a GDP, de a helyzet az, hogy az EU elhibázott energetikapolitikájából látható, hogy az energiaárak az égben vannak, óriási gazdasági bizonytalanság van, ennek a következményére nyilvánvaló az országnak fel kell készülni gazdaságilag. (...) Ebből kifolyólag a rendelkezésre álló pénzeszközöknek van egy prioritása és van egy végessége - fogalmazott Semjén Zsolt a napilapnak.
Így látja a helyzetet Brüsszel
Magyarország Javítsa az oktatási eredményeket, ugyanis a szociális eredménytábla szerint a magyarországi oktatási eredmények az uniós átlag alatt vannak - javasolja az Európai Bizottság a Magyarországról szóló friss országjelentésben.
Az oktatásban tapasztalható egyenlőtlenségek csökkentik a társadalmi mobilitás lehetőségeit. A magyar alacsony jövedelmű családoknak van a legkevesebb esélyük az EU-ban arra, hogy megközelítsék az ország átlagos jövedelmi szintjét.
A magyarországi tanárhiány egyre nagyobb problémát jelent. A pedagógusképzésben végzettek több mint fele más pályán végzi, mivel a tanárok nagy munkaterhelése és alacsony fizetése miatt, különösen pályájuk elején, más pályán helyezkednek el. Eközben a magyar tanárok tanítási óraszáma a legmagasabb Európában, és elegendő segítő személyzet hiányában sok tanárnak nem tanári feladatokat kell ellátnia, például az iskolán kívüli felügyeletet.
A magyarországi tanárok fizetése a legalacsonyabb az uniós OECD-tagországok közül, és a többi felsőfokú végzettségű munkavállaló fizetésének mindössze 58-66 százalékát teszi ki - olvasható a dokumentumban.
Az pedig már csak hab a tortán, hogy a központosított irányítás az iskolaigazgatóknak korlátozott autonómiát és eszközöket ad a tanítás minőségének javítása érdekében.