A közvélemény szerint minél több földgázvezeték, annál jobb, a hányatott sorsú Nabuccótt is ideértve - derül ki az energiainfo.hu legfrissebb on-line felméréséből.
A portál kutatásában a válaszadók 88 százaléka tisztában volt a nemzetközi földgázvezeték-tervekkel, 96 százalékuk pedig úgy gondolta, szükség lenne újabb összeköttetésre, 88 százalékuk szerint a Déli Áramlatra és a Nabucco-ra is.
Könnyen lehetséges azonban, hogy a megújuló források hasznosításával kapcsolatos válaszokra hasonlítanának az eredmények, ha a kérdések arra is kitérnének, hogy mennyit áldoznának a válaszadók fogyasztóként a megnövekedett biztonságra - mondta Drucker György, a szakportál vezető elemzője. A megújuló forrásokat és a zöldenergiát, illetve a nagynyomású földgázvezetékeket ugyanis csak addig támogatja a közvélemény, amíg hatásukra az energia nem kerül többe, mint jelenleg.
A Nabucco-projektben éppen azért nem történt érdemi áttörés, mert sem az államközi megállapodások részes országai, sem a konzorcium cégei nem kívánják megelőlegezni a földgázvezeték költségeit annak reményében, hogy lassan a kaukázusi és közép-ázsiai régió országai feltöltik gázzal. Oroszország és a Gazprom pedig világossá tette, hogy akár ésszerűtlenül magas költségek árán is biztosítja nyugati irányú exportvolumenét és a szállítási útvonalat a Déli Áramlat nyomvonalain.
Korábbi sajtóhírek szerint a Nabucco gázvezeték-projekt költségeit 60 százalékkal csökkenti a megépítésére és működtetésére szerveződött konzorcium. Nemrégiben a Mol Nyrt. jelentette be, hogy kiszáll a projektből, mivel nem látja biztosítottnak a az eddig a vállalatnak 20 millió eurójába került projekt sikerességét a jelen keretek között. A Nabucco földgázvezeték magyarországi szakasza akkor is megépül, ha a Mol kiszáll a projektből - fogalmazott korábban Gerhard Roiss, az OMV osztrák energetikai társaság vezérigazgatója a Handelsblatt német üzleti lapban. Emellett felmerült az 1300 kilométeres, a török-bolgár határtól az ausztriai Baumgartenig húzódó Nabucco West vezeték terve is.