A főváros 21 százalékát érinti az az infrastruktúra-fejlesztési terv, amelyet a Magyar Kerékpárosklub készített - írja a Kerékagy.
A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) célja egyértelmű: a fejlesztések után kevesebben üljenek autóba a rövidebb, budapesti útjaikra és többen válasszák a gyalogos, bringás, vagy közösségi közlekedést, illetve bátrabban ingázzanak a peremkerületből a belvárosba azok, akik eddig ezt nem vállalták be.
Fontos fejlesztés lenne például, ha a Rákospatak mentén, tehát a XIII., XIV., X. és XVII. kerületben élők a patak mentén a Dunáig kialakított kerékpáros folyosón juthatnának el a belvárosba. Ha végig megépítik ezt az utat, megoldódik Kelet-Pest és a belváros kerékpáros összeköttetése és teljesen biztonságos, hosszú, természetközeli bringás útvonal nyílik.
A III. és XIII. kerületben 703 millió forintért bővítik a MOL Bubi közbringa-rendszert. Két éven belül összesen harminc új bringaállomást építenek és még bringázhatóbbá teszik ezt a két környéket. A Kerékpárosklub egyirányú utcák megnyitását, a Váci út átjárhatóbbá tételét és biztonságos kerékpártárolók kialakítását kezdeményezte, és javasolják, hogy a gyakori balesetek miatt szorítsák ki az átmenő autóforgalmat a vizafogói és újlipótvárosi utcákból.
Budán is nagyarányú bringás fejlesztések várhatók. A VEKOP-projektben eredetileg egy Rózsadomb tetején épülő új kerékpárútról szóltak, amely a Törökvész út Gábor Áron utcától felfelé eső szakaszát érintheti, és kerékpáros nyomot festenének az erdőszéli Görgényi úton és Szalonka úton is. A Kerékpárosklub szerint érdemesebb volna a kerület alacsonyabban fekvő kerékpárútjait fejleszteni, illetve felújítani, hiszen ezeken sokkal többen tekernek.
A VEKOP része, hogy több helyen terjesszék el az egyirányú utcákba való behajtás lehetőségét.