Akár az ezret is meghaladhatja havonta a téves mobiltelefonos egyenlegfeltöltések száma Magyarországon, azonban az összegre nem feltétlenül kell keresztet vetni. Néha még a kedvezményezett jóindulata sem kell hozzá.
Jelezni kell!
Mindenképpen az ügyfélszolgálathoz kell fordulnia a Telenor és a Vodafone ügyfeleinek abban az esetben, ha téves számra küldték a pénzt.
A Telenornál ha csak két számjegyet cseréltek fel, vagy ütöttek el, akkor a részletes adatok megadása után a szolgáltató átmozgatja az összeget a helyes számra. Több szám elütése esetén már szükség van a kedvezményezett írásos lemondó nyilatkozatára is. A téves feltöltést a kedvezményezett is jelezheti.
A Vodafone-nál a feltöltőnek kell hívnia az ügyfélszolgálatot és bizonyos esetekben - ezt nem részletezték - szintén átkönyvelik az összeget. A tévedést egyébként a becsületes kedvezményezett is jelezheti az ügyfélszolgálaton.
A Telekom azt közölte, hogy ilyen esetben a feltöltőnek kell felvennie a kapcsolatot a kedvezményezettel és egyeztetniük a visszautalásról. A Telekomnál ugyanis ügyfél kezdeményezésére és jóváhagyásával végrehajtott elektronikus feltöltés stornózására nincs lehetőség.
Mi a helyzet az előfizetéses számokkal?
Míg a Vodafone-nál a rendszer nem enged feltöltést előfizetéses számra, a Telenornál és a Telekomnál elkönyvelik azt. Előbbinél különféle emelt díjas szolgáltatásokat lehet belőle igénybe venni, utóbbinál többek között mobil vásárlási szolgáltatásokra Google Play és Windows Phone áruházakban történő alkalmazások vásárlására tartja az egyenleget.
Szerencse is kell hozzá
A lehetséges jogi lépésekkel kapcsolatban - ha a kedvezményezett megtartaná a pénz - igen eltérően nyilatkoztak a szolgáltatók. A Telekom azt hangsúlyozza, hogy a téves számra való feltöltésért nem vállal felelősséget. Éppen ezért van beépítve a rendszerbe számos ellenőrző lépés, például jóváhagyó sms-ek.
A Vodafone szerint jogi lépésre nincs szükség, mivel a bejelentést követően bizonyos esetekben a cég átkönyveli a tévesen feltöltött összeget. Ugyanakkor a kérés teljesítését nem tudják garantálni, mivel a félretöltött egyenleg átmozgatását nem szolgáltatásként biztosítják.
Titok, nem tudják, elárulják
A téves feltöltések számával kapcsolatban sincsenek egy "platformon" a szolgáltatók. A Telekom nem tudja, a Vodafone tudja, de nem árulja el, a Telenor szerint pedig a legfeljebb két számjegyes elütések száma havi 400 darab lehet, az ennél több elütéses esetekből pedig 50 darab lehet.