Az UEFA jelentése szerint a magyar bajnokság bevétele a 2020/2021-es szezonban 160 millió euró, a jelenlegi árfolyamon 56,5 milliárd forint volt, amivel az ország a 14. az európai rangsorban - idézi az európai futballszövetség adatait az Mfor. Ez csapatonként 4,7 milliárdos átlag, amit az elmúlt években rendszeresen nemzetközi porondon is szereplő Ferencváros, a MOL Fehérvár és a Puskás Akadémia közel 10 milliárdos büdzséje húz fel. Ezzel szemben például a Paks még egymilliárdos bevételhez sem jut hozzá évente.
A források megoszlása távolról sem ideális. A magyar bajnokság ugyanis kiemelkedő mértékben támaszkodik a szponzori és az egyéb bevételekre, a klubok mögött álló támogatócégek a kormány holdudvarából kerülnek ki, valamint az állami közbeszerzéseken jól szereplő cégekből. Az UEFA jelentése szerint 2020-ban a bevételek 45 százaléka érkezett ilyen jogcímen a bajnokságba a korábbi 55 százalék után. Az egyéb bevételek aránya viszont növekedett egy év alatt: 36-ról 39 százalékra. Ide sorolják a különféle támogatásokat, adományokat.
A jegybevételek aránya minimális volt a vizsgált szezonban, ami tekintve a zárt kapus mérkőzéseket, nem is lenne túlságosan meglepő. Viszont a magyar bajnokság bevételeiben járványtól függetlenül is nagyon alacsony ez a forrás: a 2020/2021-es szezonban egy százalékot tett ki ennek aránya a korábbi szezon három százaléka után. Ugyanilyen arányt képviseltek a jegybevételek a fehérorosz, szerb, boszniai, litván és montenegrói bajnokságban.
Az UEFA-tól érkező bevételek aránya a korábbi hat százalék után 14 százalékot tett ki, ami főként a Ferencváros sorozatos nemzetközi kupaszereplésének köszönhető. Mivel a tévés közvetítési díjak az MLSZ-en keresztül jutnak el a klubokhoz, a jelentés hazánk esetében gyakorlatilag nulla százalékra teszi a helyi tévés közvetítési díjakból származó bevételeket.