Annak ellenére, hogy a lányok átlagosan jobb eredményeket érnek el a reál tárgyakból, a matematikai önbizalom a 11. osztályos fiúkban erősebb – számolt be róla az Eduline egy 1392 fős kutatás alapján, amelyet Becsei Lilla, a Semmelweis Egyetem PhD hallgatója készített.
A reprezentatív kutatás eredményei szerint a STEM (science, technology, engineering and math) pályák mind a fiúknál, mind a lányoknál hátrébb sorolódnak a továbbtanulási lehetőségeik számbavételekor, azonban a lányoknál még jobban is, mint ahogy az a megszerzett tudásuk és az érdeklődésük alapján indokolt lenne.
Hiába teljesítenek jobban a lányok a műszaki- és természettudományos tantárgyakban, a többségük sokkal közelebb érzi magához az olyan területeket, amelyekben kitüntetett szerep jut az emberi kapcsolatoknak.
Becsei Lilla szerint egyebek mellett az iskolatípus és a regionális különbségek is látványosan hatnak a 11. osztályosok pályaválasztási elképzeléseire.
A gimnáziumba járók mindössze 15 százaléka gondolkodik abban, hogy STEM területen folytassa a tanulmányait, a technikumok esetében pedig a megkérdezettek 22 százaléka döntene a műszaki felsőoktatási képzések mellett.
Földrajzilag a közép-dunántúli 11. osztályos diákok körében nagyobb az érdeklődés a STEM pályák iránt, míg a dél-alföldiek és a dél-dunántúliak esetében a legkisebb.