Az Index forrásai szerint a nyári hónapokban annyira súlyos vezetőhiánnyal küzdött a fejlesztési minisztérium, hogy még a Fidesz parlamenti képviselőitől is kértek informális segítséget az új, megfelelő képzettségű emberek felkutatásához.
A Seszták Miklós által vezetett minisztérium szerint azonban minden a szokásos ütemben zajlott. A tárca az Index kérdésére azt az információt adta, hogy az elmúlt hónapokban összesen 18 vezető beosztású munkatárs távozott az NFM-ből. A sajtó arról már júniusban beszámolt, hogy az első hetekben rögtön öt helyettes államtitkárt váltottak le. A kirúgott minisztériumi vezetők között volt Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár is. Ő 2005 és 2006, majd 2007 és 2010 között, egészen helyettes államtitkári kinevezéséig a Közgépben dolgozott vezető állásokban. A Hvg.hu a nyáron azt írta, hogy összesen 200 alkalmazottnak kellett elhagynia a tárcát.
Arra kérdésre, hogy a leváltott vezetők között volt-e olyan, aki eltávolítása összefüggésben volt-e valamely gazdasági érdekeltséggel, nem válaszolt a tárca. A minisztérium szerint a 18 távozó fele az átszervezésekkel más tárcákhoz került. A leváltások főként azért történtek, mert "a fejlesztéspolitikai intézményrendszer átalakításának részeként a közreműködő szervezetként működő gazdasági társaságok idén áprilisban megszűntek, tevékenységüket az egyes szakminisztériumok folytatják".
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., az NKEK Nemzeti Környezetvédelmi és Energia Központ Nonprofit Kft. és részben a MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. feladatköreit vette át. A minisztérium felajánlotta a továbbfoglalkoztatás lehetőségét a társaságok minden olyan munkavállalója számára, akinél jogszabályi akadálya nem volt a jogállásváltásnak. "Egyes munkatársak ezzel nem kívántak élni, így jogviszonyuk saját kérésükre, törvény erejénél fogva szűnt meg. Ennek hatása az új kormány megalakulását követően is érezhető volt" - írta az Indexnek az NFM.