A szerdai Magyar Közlönyben megjelent határozat az M7-es autópálya háromsávúsításával indul, de nem közli azt, hogy ez meddig történik meg. A korábbi tervek a Balaton felé tartó pálya Székesfehérvárig történő kiszélesítéséről szóltak (az onnan Budapestig tartó szakasz már amúgy is háromsávú). A munkát 2021-ben kezdenék és egy év múlva már el is készülne a szélesítés.
A Ferihegyi repülőtér (így írva, nem Liszt Ferencként!) szélesebb gyorsforgalmi utat és vasútat is kapna. Az út 4,4 kilométer hosszban 3+3 sávos lesz 2023-ra, míg a vasúti kapcsolat - ez már a Liszt Ferenc repülőtérig - 2021-re készülne el. A vonal Kőbánya-Kispest vasútállomástól indulna és a 2A valamint a 2B terminálokhoz érkezne.
Az 1-es metró felújítása akadálymentesítést, két új állomást és 18 új szerelvényt jelent 2018 és 2021 között. A 3-as metró felújítását 2017 és 2019 közé teszi a kormány.
Megújul és új szerelvényeket kap a Ráckevei H6-os, a Csepeli H7-es, a Gödöllői H8-as és a Csömöri H9-es HÉV, az első kettő 2020-ig, míg a második kettő 2022-ig készül el. Az 1-es villamos viszont már jövőre elér a Kelenföldi pályaudvarig.
A külső körgyűrű - benne a 2x3 sávos Galvani híddal - 2020 és 2022 között épül meg. Őrmezőn pedig olyan intermodális csomópont épül a Kelenföldi pályaudvar nyugati oldalán, amely a vasút mellett a helyi és a regionális buszterminálokat is magába foglalja. Ez 2018 és 2019 között válik valósággá.
Megjelent a kormányhatározat a közútfejlesztésekről is
Megjelent a szerdai Magyar Közlönyben a kormányhatározat a rövid- és középtávú közútfejlesztésekről is. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki Kormányinfón jelentette be, hogy a kabinet 2500 milliárd forintos közútfejlesztési programot hagyott jóvá: 2022-ig 81 főút újulhat meg, mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból. A program részeként az összes autópályát kivezetik az országhatárig és a megyei jogú városokat gyorsforgalmi utak kötik majd össze a sztrádákkal.
A közlönyben megjelent határozat értelmében a 2464 milliárd forintos összköltség valamivel több mint felét, 1279 milliárd forintot biztosítanak majd a hazai költségvetésből, a többi uniós forrás.
A határozat szerint 2018 végére elkészül az M35-ös autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakasza. Ehhez csatlakozva az M4-es Berettyóújfalu és a magyar-román határnál található Nagykereki közötti része 2019 második felében készülhet el.
2019 első félévében befejezik az M2-es autópálya kiépítését Budapest és Vác között, 2020 második felében pedig az M6-os építését Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda között. Az M34-es gyorsforgalmi út 2018 végére érheti el az ukrán határt Záhonynál. 2019 második felében elkészülhet az M4-es út Budapest és Cegléd közötti szakasza.
2018 végére autópályává bővítik az M70-es, 2019 első fél évének végére pedig az M15-ös autóutat. 2019 második felére fölépül az új Duna-híd Komáromnál, a Kalocsa és Paks közötti Duna-híd pedig 2020 második negyedévére készül el.
A határozat szerint fejlesztik a 21-es utat Salgótarján, a 67-est Kaposvár, az M25-öst Eger, az M85-öst Sopron gyorsabb megközelíthetősége érdekében.