A Szallas.hu 970 ember bevonásával végzett online felmérést a hírlevél-feliratkozói körében. A válaszok alkalmasak a belföldi utazók főbb utazási trendjeinek és attitűdjeinek szemléltetésére.
Az elmúlt években számos olyan jogszabály (például GDPR, fogyasztóvédelmi törvény módosítása) született, amelyek még biztonságosabbá teszik az online vásárlást és szolgáltatásigénylést, valamint az ebből eredő esetleges viták rendezését.
A vendégeknél kiemelten fontos az online fizetési lehetőség, amely növeli a foglalók bizalmát, az utazási kedvet.
A vendégek az azonnali, online fizetési lehetőségeket részesítik előnyben: a 2023-as adatok alapján
- az online fizetések csaknem 45 százaléka bankkártyával,
- 34 százaléka SZÉP-kártyával,
- és 21 százaléka átutalással történt.
Visszajöhet a vásárlási kedv a SZÉP-kártyával
Élelmiszerre is költhető a SZÉP-kártyán összegyűlt összeg, melynek éves kerete is nagyobb. Bővebben>>>Kerüljük az előleg-fizetést
A szállás online lefoglalásánál fontos a korábbi vendégek tapasztalata is, nagy jelentőséggel bír a pozitív értékelés.
Jelezték, szállásfoglaláskor annak is érdemes utánajárni, milyen feltételek mellett és meddig lehet lemondani a tervezett utazást, illetve kell-e előleget fizetni és van-e kötbér.