A részben a Stadler szolnoki üzemében gyártott, a kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság részére készült FLIRT H2 motorvonat elkezdte a gyártói teszteket Svájcban.
Az álló- és futópróbák után a Stadler a járművet az Egyesült Államokba szállítja, ahol már az engedélyeztetéshez szükséges hivatalos hatósági próbákat végzik el a szakemberek.
A FLIRT H2 az első hidrogénüzemű vasúti jármű Amerika történetében, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az amerikai piacon.
A jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza is a Stadler szolnoki alumínium kocsitesteket gyártó üzemében készült. A Stadler szolnoki gyára 2009-ben kezdte meg a működését, és mára nemcsak a cégcsoport, hanem a régió legnagyobb kapacitású vasúti kocsiszekrény üzemévé vált.
Napi 600 kilométerre tervezik
A FLIRT H2 motorvonatot a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projekt keretében szerzik be.
A Redlands Passenger Rail Project egy 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között, ahol a jármű 16 menetet fog teljesíteni napi szinten.
Ez azt jelenti, hogy a motorvonat utasforgalmi körülmények között naponta 480–600 kilométeres távot tesz majd meg, a külső környezeti viszonyok függvényében.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!