Budapest Park árbevétele a tizedére csökkent a járvány miatt, a szórakozóhely alapító-vezetője, Pálffy András mégis együtt tudta tartani az állandó stáb nagyját és a korlátozások május végi eltörlését követően megkezdődtek a koncertek - írja a G7 riportjában, amely egy példán érzékelteti a magyar popzenei szakma nehézségeit.
Az állami segítségnyújtás jobbára néhány pályázati lehetőségben merült ki, amelyek ugyan némi mankót adtak, a csődtől azonban nem mentették meg a szórakozóhelyeket, a túlélés alapvetően magukon múlt. Az iparág extrém mértékben érintett volt a járvány következményeiben. Az államnak ezt a terhet el kellene oszlatnia a gazdaságban, és megmenteni a munkahelyeket.
A szolidaritás azonban inkább csak a zeneiparon belül mutatkozik meg, a fellépők és a klubok hasonló cipőben járva többnyire nem alkudoznak egymással, hanem leginkább a még 2019-ben megkötött szerződések feltételei szerint működnek együtt. Jelenleg a csaknem másfél év veszteségeinek a ledolgozása a cél, ezt követően lehet elővenni a 2019-ben megfogalmazott terveket. Hogy ez pontosan mikor lesz, az bizonytalan, de van rá reális esély, hogy akár már idén.
Kérdés, hogy lesznek-e újabb lezárásokkal járó hullámai a járványnak, illetve, hogy a nemzetközi összehasonlításban élőzenés programokra viszonylag ritkán járó magyar közönség hajlandó lesz-e eljönni a 2022-es programokra. A válságból való kilábalásban az állam is segíthetné az ágazatot, legalább egy kedvezményes kulturális áfakulcs bevezetésével.