Alapvetően elhibázott beruházásnak tartom a 4-es metró építését - mondta az interjúban Budapest főpolgármestere. Szerinte az erre szánt pénzből elképesztő mértékű épületfelújításokat lehetett volna elvégezni, de megvalósítható lett volna a BKV csaknem teljes járműállományának a cseréje is.
A főpolgármester emlékeztetett: egyelőre nem került egyenesbe a 4-es metró ügye, mert - mint fogalmazott - a Siemensszel kötött rossz szerződés miatt még komoly viták és egyeztetések várhatók. "Lesznek veszteségek, hiszen hat-hét évvel ezelőtt a város a szerelvények késedelmes kiszállításából adódó kár- és kötbérigényeket magára vállalta. Így ezt a csorbát nem tudjuk kiköszörülni, hiszen a Siemens követeléseit nem lehet csak úgy, egy az egyben visszautasítani. A következő hetekben egyeztetünk a cég vezérkarával. Pénzügyi problémák is vannak, hiszen a kivitelezők késedelmitöbblet-követelései - amelyek általunk részben vitatottak - meghaladják a százhúszmilliárd forintot" - hangsúlyozta Tarlós István.
A főpolgármester hozzátette: "az új metrótörvény miatt az állam és a főváros között új szerződést kell kötni, ami viszont jó úton halad. Az utolsó simításokat Petykó Zoltánnal, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökével elvégeztük. Nagy valószínűséggel a kormánytól is megkapjuk a segítséget, ami a folytatáshoz szükséges."
Tarlós István szólt arról is, ma még nem lehet pontos számot mondani, hogy a metró elindulása mennyivel emelheti meg a jegy- és bérletárakat. A fópolgármester szerint a beruházás befejezése, a metró elindulása önmagában nem növeli a jegyárakat, de tény, hogy a BKV működési költségei évente hat-hét milliárd forinttal növekednek a beruházás következtében.
A dugódíjról a város vezetője azt mondta, hogy ebben a kérdésben nem született még döntés, bár nem hinné, hogy akadályokba ütközne a 2016-ig történő halasztás. A dugódíjat ugyanakkor nem tudja Budapest elkerülni, mert a Demszky-féle városvezetés az uniós támogatás feltételeként vállalta a bevezetését.
Tarlós István az interjúban beszélt arról is, hogy négy új fejlesztés részletes kidolgozása folyik jelenleg a közelgő uniós támogatási ciklusra. A négy projekt a kisföldalatti teljes felújítása, a villamos- és autóbuszhálózat fejlesztése, a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, és a HÉV-pálya teljes felújítása, valamint az 5-ös metró beruházásának első üteme. Mint mondta, az összes beruházás kormánytámogatást élvez, és akár mind a négy létrejöhet, de ezek a 2014 és 2020 közötti időszakra vonatkoznak.
Az 5-ös metróról a főpolgármester annyit mondott, hogy ebben aaz esetben "nem klasszikus metróépítésről van szó, hanem a szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV-et fogjuk bevezetni a belváros felé."