Január 15-én tartja a Taxisok Érdekvédelmi Szervezete az idei tüntetését, de hogy hol kerül sor a demonstrációra, azt hivatalosan nem közölték.

Úgy érezzük, hogy a kéréseink süket fülekre találtak, ezért kénytelenek vagyunk újra demonstrációval nyomatékosítani azokat – fogalmazott a szervezet a Világgazdaság beszámolója szerint. Véleményük szerint elengedhetetlen a Nemzetgazdasági Minisztérium részéről további egyeztetések kezdeményezése, hogy „a kisvállalkozók tisztes és biztonságos megélhetést érhessenek el”, valamint hozzáférhessenek támogatásokhoz és kedvezményes hitelekhez. 

Az érdekvédelmi szervezet minden illetékes minisztériummal és a Fővárosi Polgármesteri Hivatallal is felvette a kapcsolatot.

A Taxisok Érdekvédelmi Szervezetének fő követelései a következők:

  • az alanyi adómentesség határának emelése és folyamatos igazítása az aktuális gazdasági környezethez;
  • az inflációkövető adózás elutasítása, amely a vállalkozások mellett az egész lakosságot terheli;
  • a fővárosban is vezessék be a taxislétszám-korlátozást, ahogy azt más nagyobb magyarországi városokban már megtették;
  • az adózási rendszer további átdolgozását is szorgalmazzák, és konkrét javaslatokat nyújtottak be.

Fontosnak tartják a közlekedés biztonságának felülvizsgálatát, a taxisokat érintő biztonsági kérdéseket is tisztázni kívánják, amelyek hosszú távon „javíthatnák a szakma körülményeit”.

A taxisok az Economx-el azt közölték, hogy nem tervezik a főváros megbénítását, a cél a demonstráció, az utakat és a közlekedést nem korlátozzák, de lehet számítani a demonstráció környékén forgalomnövekedésre, amiért az arra közlekedők türelmét kérik.

Megerősítették azt a korábbi információt, miszerint a helyszín a Hősök tere lesz, ahol 13 órától gyülekeznek, majd 14 óra után szervezett felvonulásokat indítanak a következő 5 célpontra:

  • Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM);
  • Városháza;
  • Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM);
  • Pénzügyminisztérium;
  • Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A taxisok sokat költenek tankolásra, az adót és a járulékokat sem ússzák meg, de a sofőrök jelentős része nem saját járművel dolgozik, hanem bérautóval, ami hetente 70-80, de akár 100-110 ezer forintot is elvisz. Vagyis a taxizás nem olcsó mulatság, de gyakran azoknak sem, akik a volán mögött ülnek. Erről itt olvashat részletesebben >>>