A magyar kormány már régóta próbálkozik a villanyautók népszerűsítésével. Például úgy, hogy a villanyautókhoz maximum 1,5 millió forintos támogatást ad, továbbá - más kedvezmények mellett - ingyen parkolhatnak sok városban.
Ennek ellenére nem terjedtek el tömegesen, részben a magas ár, a korlátozott hatótávolság és a hiányos áramkúthálózat miatt.
Új terv jött
Most viszont újabb tervek kerültek a napirendre: megjelent az évekkel ezelőtt elkészült elektromobilitási stratégia, a Jedlik Ányos terv második verziója, amely a lehetséges és szükséges intézkedéseket vázolja.
Ez csak egy stratégia, ezért még kérdéses, hogy a felsorolt lépések közül melyikből lesz jogszabály. Mindenesetre az egyik javaslat olcsóbbá tenné a taxizást.
Olcsóbb utazás, kedvezmények taxisoknak
Jelenleg a legnagyobb piacon, Budapesten fix árakon lehet taxizni. Az alapdíj 700 forint, kilométerenként 300 forintot kell fizetni, a várakozás pedig percenként 75 forint.
A kormányzati stratégia viszont bevezetné az úgynevezett e-taxis tarifát: az elektromos autóval taxizó sofőrök olcsóbban szállíthatnák az utasokat. A kedvezmény nem lenne túl jelentős, 10-20 forint szerepel a tervekben. Vagyis egy 2500 forintos út esetében 60-120 forint lehetne a villanyautó miatti megtakarítás.
A taxisokat pedig azzal ösztönöznék villanyautó-vásárlásra, hogy a drosztdíjat és a vizsgadíjat az elektromos taxikra nem kellene megfizetni, ez most autónként több tízezer forintos kiadás. Emellett külön drosztot kaphatnának az elektromos taxik, ahol tankolhatnának. Plusz létesítenének külön töltőállomásokat a villanyautós taxisoknak.