Sokan már csak akkor vesznek meg valamit, ha akciós, így viszont nincs keresleti-kínálati egyensúly. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy az időszakos promóciók fenntartása mellett állandó jelleggel csökkentjük csaknem 3000 termék alapárát – mondta az Indexnek Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.
Hosszú évek után újra boltot nyitott az áruházlánc hazánkban. A cégvezető ismertette a lappal, hogy a vállalat alkalmazkodik a változó gazdasági környezethez, és hosszú távon az árstabilitásra, a többcsatornás kiskereskedelemre, valamint a fenntarthatósági célokra épít.
A biztonságérzet is meghatározó része a vásárlás pszichológiájának, amit úgy fogalmaztam meg, hogy körülbelül egy év alatt az emberek kifogytak az alkalmazkodási taktikákból, ténylegesen elkezdett fogyni az a pénz, ami rendelkezésre áll. Nehezen hagyták el a szokásaikat, de sokan mégis rákényszerültek, az akciókat, a saját márkás termékeket részesítve előnyben
– jegyezte meg Pálinkás Zsolt.
Kontraproduktív állami beavatkozás
A vezérigazgató szerint az az állami beavatkozás, ami célzott, és nem mindenkire vonatkozik, kontraproduktív. Az extraprofitadó úgyszintén, ami csak bizonyos áruházláncokra van szabva, ahogy az ársapka és a kötelező akciók. Nem azért, mert nem lehet megfelelni ezeknek a szabályozói eszközöknek, hanem azért, mert torzítja a versenyt.
Az extraprofitadóval alapvető probléma, hogy forgalom alapján vetették ki, vagyis olyan, mintha áfa lenne, pedig az így is elég magas Magyarországon. Aki többet fogyaszt, több áfát fizet be, és ez segít kiegyenlíteni a jövedelmi viszonyokat, de az extra áfa nem jó. Ha lekerülne rólunk ez a teher, nagyobb lenne a mozgástér az egyes termékcsoportok iránti kereslet egyensúlyozására és a belső fogyasztás fellendítésére – mutatott rá Pálinkás Zsolt.