Az eladott termékek mennyisége meghaladta az 51 ezer tonnát. A közlemény szerint a takarítószerek között 13 milliárd forintos éves forgalommal továbbra is az általános tisztítók a legkeresettebbek.
A vásárlók által kedvelt takarítószerek közül kiemelték az eldobható háztartási tisztítókendőket, amelyekre a fogyasztók a vizsgált időszakban több mint 2 milliárd forintot költöttek, valamint a portalanításra használt eszközöket, amelyekből a lakosság 99 millió forint értékben vásárolt, így értékük 16 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz. Ez alól kivételt képeznek az elektronikai eszköz tisztítók ahol 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése, valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ezeknél a kategóriáknál ugyanis meghaladja a 60 százalékot a kereskedői márkák piaci részesedése - olvasható a Nielsen közleményében. (Óriási változás készül a magyar boltokban)