A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat visszautal arra a 2018 novemberi határozatra, amely a 71 milliárd 183 millió forintot biztosította a majdani autógyár infrastruktúrájának (közút, vasút és közmű) a kiépítésére.
Az akkori ütemezés szerint 2019-ben 8 milliárd, idén 29 milliárd, míg 2021-ben 34,5 milliárd forintot lehetett felhasználni. A megemelt 73 milliárd 183 millió forint ütemezése pedig a következő: 2019-ben 6,3 milliárd (tehát ekkor elmaradás volt), idén változatlanul 29 milliárd, míg jövőre 37,8 milliárd, vagyis az eredeti összeg, plusz a tavalyi elmaradás és a most jóváhagyott 1 milliárd 505 millió forint.
Idén januárban a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte, hogy az Ebes és Debrecen közötti vasút felújítási összegét megemelte. A vasútépítést még 2017 decemberében nyerte meg a V-Híd Építő Zrt., együtt a felcsúti székhelyű R-Kord Építőipari Kft.-vel, nettó 13 milliárd 778 millió forinttal. A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza. Ez az összeg módosult 15 milliárd 283 millió forintra. A különbség 1 milliárd 592 millió forint.
A közlemény a módosítást azzal indokolta, hogy az Innováció és Technológiai Minisztérium (ITM) levelével elrendelte a NIF részére, a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet (ez a majdani BMW-gyár területe) kialakításával összefüggő közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztési feladatok megvalósítását. A feladatok részeként átépítik a 108-as számú vasútvonal bekötését Debrecen állomásba, illetve új vágánykapcsolatot alakítanak ki a 100-as számú vasútvonalon Debrecen állomás előtt.
A most megemelt és a vasútépítésre szánt többlet szinte azonos a két Mészáros érdekeltségű cég megemelt kivitelezési összegével.