A Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetség alelnöke azt közölte, hogy a kilencvenes években tapasztalt mélypont óta folyamatosan nő a tojásfogyasztás Magyarországon, ezt a termék vásárlását népszerűsítő kampányok is segítik.
A Tojásszövetség, valamint a KSH felmérései alapján megállapítható, hogy nő a tojásfogyasztási kedv Magyarországon.
Pákozd Gergely az InfoRádióban úgy fogalmazott:
látni egy lassú növekedést a tojásfogyasztásban, de még közel sem tartunk annál a 300 darabnál évente, amelynél a rendszerváltozás előtt tartottunk, de már a 250 darabos szintet súroljuk fejenként.
Hozzátette:
a különböző étkezési és diétatrendek meglehetősen nagy hatással bírnak a tojásfogyasztásra, ezért is indít a Tojásszövetség olyan kampányt, amely segíti abban a fogyasztókat, hogy pontosan tájékoztassanak a tojás valós élettani hatásairól.
A tojás szinte teljes értékű étkezést jelenthet, hiszen nagyon sok vitamin és tápanyag van benne, tartalmaz fehérjét, zsírt és vitaminokat, és azt lehet mondani, hogy a napi étkezésnek része tud lenni:
nem tartalmaz olyan hozzáadott anyagokat, amelyekre esetleg nincs szükségünk.
Az alelnök kiemelte azt is, hogy a tojásnál mint élelmiszernél alapvetően fontos, hogy
a beltartalma nem változtatható, hiszen a saját „csomagolásában jön létre”.
A magyar hatóságok meglehetősen szigorúan lépnek fel a tojástermeléssel, illetve a -kereskedelemmel kapcsolatosan, biztosak lehetünk benne,
bárhonnan vásároljuk a tojást, ott a szükséges előírásokat maradéktalanul betartják
– húzta alá Pákozd Gergely.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!