Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezetője és Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár azt ígérte, hogy a BFK létrejötte utáni száz napon belül kiírják az ötös metró első ütemének tervezésére szóló tendert. Ez február végére sikerült is. Az ajánlattételi határidő a pandémia idején járt le, de mindkét nyílt közbeszerzési eljárásra érkezett érvényes ajánlat - olvasható a portálon.
A Ráckevei (H6) és a csepeli (H7) HÉV-vonalak felújítására, összekötésére, illetve az egyesített pálya Kálvin térig való meghosszabbítására már alá is írták a tervezői szerződést. A tenderre két ajánlat érkezett, de az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt. pályázatát érvénytelenítették, mivel nem felelt meg az ajánlatkérő Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) Zrt. által támasztott feltételeknek. Az így egyedüliként versenyben maradt Főmterv ajánlata viszont megfelelőnek bizonyult.
A cél a két dél-pesti HÉV-vonal teljes felújítása, megállóinak akadálymentesítése, az utastájékoztatás megújítása, az állomások környezetének rendezése, P+R parkolók létesítése és a sebesség növelése. A csepeli HÉV esetében vonalhosszabbítási terv is készülne az Erdősor útig. A tervezési feladat körülbelül 45 kilométer hosszú felszíni pályát, 5 kilométer hosszú alagutat, 27 felszíni állomást, 3 mélyállomást, 1 kéregállomást, 20 híd műtárgyat és 3 járműfenntartási telepet foglal magába.
A két vonal a Közvágóhíd állomástól összefonódva a föld alatt, Boráros téri megállással egészen a Kálvin térig vinné be az utasokat, megoldva ezzel a közvetlen kapcsolatot a metróvonalakkal. A beruházási program részeként a csepeli HÉV felszíni, Duna-parti nyomvonalának kiváltása után új Duna-parti sétány létesülne a Boráros tér és a Déli Városkapu fejlesztési terület között, amelynek révén megújulhatna a Boráros tér és a Közvágóhíd területe.
A Főmterv a partnerként bevont Kontúr Csoport Kft-vel együtt bruttó 9,076 milliárd forintért vállalta el a feladatot.