Ha a megvenni kívánt autón az elmúlt két évtizedben akár kötelezős, akár cascós javítási kárszámítás készült (mert felvette a kárt egy biztosító, egy márkaszerviz, egy hivatalos lakatos), szinte biztosan tudnak róla. Ahogy az is kiderül, mennyire becsülték a javítás költségét, azaz körülbelül mekkora volt a baj - olvasható a portálon.
Keresni az autó alváza alapján lehet. Ezt sokszor már a hirdetésben megadják, vagy el kell kérni telefonon. Ha egy hirdető ezt nem hajlandó megadni, akkor már gyanút kell, hogy ébresszen a vevőben.
A rendszer az alvázszám alapján egy ingyenes futtatást végez. Fizetni csak akkor kell - 3990 forintot - ha van kártörténet és ahhoz hozzá szeretnénk férni.
Ha a TotálKárban nincs adat egy alvázszámhoz, akkor valószínűsíthető, hogy az autó sérülésmentes. De nem feltétlenül. A külföldi törésekről sokkal kevesebb adat áll rendelkezésre, illetve az is előfordulhat, hogy a balesetnek csak egy résztvevője volt, kisebb műhelyben javították hivatalos kárbecslés nélkül.
A portál szakértői felhívják a figyelmet arra, hogy az autók nagy részérénél találni fogunk valamilyen adatot, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a kocsit nem szabad megvenni. Egy meghúzott sárvédő, egy kavicstól sérült szélvédő vagy egy szakszerűen javított koccanás teljesen normális.
A kárkalkulációs adatok (különösen a régiek) egy része vázlatos, és csak a kalkuláció időpontja, részösszegei (fényezés, munkadíj, alkatrész) és a javítási kalkuláció végösszege szerepel benne, kerekítve. Más részük alapos és kiterjedt, hosszan sorolja az összes cserélt alkatrészt és munkafázist. Ez azon múlik, hogy az adott kárbecslők vagy munkafelvevők milyen alapossággal töltötték ki annak idején a dokumentációt. Ettől függetlenül már a vázlatos adatok is értékes támpontot jelentenek. Ha egy autóra 2,5 milliós javítási kalkulációt lát, a részletek ismerete nélkül is sejtheti, hogy nagy volt a baj.