Fónagy János kiemelte, az elmúlt fél-egy év ellenőrzési tapasztalatai azt mutatják, hogy össze kell hangolni, egységesíteni kell az ellenőrzést végző intézmények (Belügyminisztérium - BM, Nemzeti Adó- és Vámhivatal - NAV, közlekedési hatóság, NFM) munkáját. Ez szolgálja az utasok védelmét, az egységes ellenőrzési normák kialakítását és lehetőséget ad az illegálisan működő taxisok kiszűrésére.
Az államtitkár szerint az Uber a magyar piac elhagyásával elismerte, hogy diszpécserszolgáltatással egybekötött taxis szolgáltatást nyújtott. Fónagy János felidézte: másfél-két hónappal ezelőtt a NAV, a BM, az NFM és a közlekedési hatóság közösen tárgyalt az Uber amszterdami képviselőivel. A megbeszélésen azt javasolták a cégnek, hogy kérjen diszpécser engedélyt. Ehhez minden segítséget fel is ajánlottak a magyar szervek. Az Uber azonban ezt nem tette meg, ugyanis a diszpécserengedély kikérésével adóznia kellett volna. Magyarországon sem a cég leányvállalata, sem az amszterdami központ nem fizetett adót, tette hozzá a parlamenti államtitkár. Arra azonban rámutatott, hogy az uberes sofőrök egy része magánvállalkozóként fizetett adót.
Az Uber kezdetben 80 000, majd 120 000, végül 160 000 havi fuvarszámról számolt be, míg a fővárosi taxis cégek havonta mintegy egymillió fuvart bonyolítanak le. Az államtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy a budapesti taxis vállalatok jelentős része már rendelkezik az Uberhez hasonló telefonos applikációval.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta, hogy a tárgyaláson azok a taxis szervezetek vettek részt, akik évek óta stratégiai partnerei az NFM-nek. Példaként említette a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségét (FuVOSZ), a kamarákat és a nagyobb fővárosi taxis társaságok vezetőit.
Az Uber június 24-én szüntette be tevékenységét Magyarországon, miután életbe lépett a működésüket szerintük ellehetetlenítő jogszabály. Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója sajtótájékoztatón elmondta: a jogszabály nyomán bevonhatják az autósok jogosítványát, elvehetik rendszámukat annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek. Nem szeretnék ennek kitenni 1200 egyéni és kisvállalkozó autósukat.
Emlékezetes: miután az Uber bejelentette kivonulását, az NFM egy igen támadó hangvételű közleménnyel hívta fel magára a figyelmet, melyben többek közt azt írták, hogy "a cég inkább kivonul Magyarországról, mint hogy vállalja a törvényes működést, az adófizető magyar taxisokkal való tisztességes piaci versenyt és az adófizetést". Az Uber válasza a szaktárcának ide kattintva olvasható.