Róma lehet az idei sláger a repülővel utazó magyarok körében a Kiwi.com foglalási adatai alapján.
Felliftezhetnek a turisták a Colosseumra, már a legtetejére is fel lehet menni
A római Colosseumban koncerttel avatták fel kedden az ókori amfiteátrum panorámafelvonóját, amely a látogatók előtt megnyitott felső emeletekre akadálymentesen segít feljutni június elsejétől. Bővebben>>>Róma csúcsra tört a dobogón
A május 24-ig leadott foglalások alapján kiderült, hogy a magyarok milyen nyári repülős utazásokat terveznek és terveztek a korábbi évek ugyanezen időszakában.
- 2019-ben és 2022-ben Róma a 4. helyen szerepelt a városok listáján.
- 2019-ben Palma de Mallorcára repültek a legtöbben a Kiwi.com-on keresztül. A Baleár-szigetek székhelye tavaly a 8. volt, idén pedig a 9. legkedveltebb város.
- Idén azonban maga mögé utasította a London-Milánó-Barcelona triót, akik a tavalyi lista dobogósai voltak az azonos időszakban leadott foglalások alapján.
Az országok népszerűségét tekintve nem történt változás: ahogy tavaly, úgy idén is
Olaszországba, Spanyolországba, majd Görögországba repülhet a legtöbb magyar.
Sokan azt sem tudják, mi az a válság, ezerrel tolják a külföldi utakat
Egy friss kutatás szerint kevesebbet utaznak a magyarok a koronavírus-járvány vége óta, mint a pandémia előtti időszakban. Milyen turisztikai szezon elé nézünk, amikor a válaszadók ötöde úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem utazik külföldre? Bővebben>>>Visszatértek az olcsó fapados árak
A koronavírus-járvány után az átlagos repülőjegyárak alacsonyabbak voltak, mint előtte – ahogy a vizsgált időszak átlagos jegyárai is mutatják.
Míg 2019-ben átlagosan 166, addig 2022-ben 113, idén pedig átlagosan 164 euróért vehettünk repülőjegyet május 24-ig a nyári hónapokra.
A nyári utazások esetében jellemzően kicsit hosszabb foglalási ablakot hagynak az utazni vágyók, mivel az előre tervezéssel sokat lehet spórolni a kiemelt utazási szezonban.
Ha gyorsan szeretnénk olcsó repülőjegyet találni, akkor jellemzően rugalmasnak kell lennünk az indulást és az érkezést illetően, sőt akár a célállomás kapcsán is.
Ezek az idei nyár slágertermékei
Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős tevékenységeket és könnyebbé a kertészkedést, a grillezést és az otthoni munkákat. Az idei év vásárlói és gyártói előrejelzéseiből kiderül, milyen termékkörök esetén várható kiugró kereslet ebben az évben is. Bővebben>>>Egyre hosszabb nyaralásokat tervezünk
Emelkedő tendenciát mutat a nyaralás hossza.
2019-ben a repülővel utazók átlagosan 4,36 napot töltöttek úticéljukon, idén ez a szám már 4,81-re ugrott.
Az elkövetkező meleg hónapokban a magyarok nyaralásra szánt ideje az alábbiak szerint alakul:
- 35 százalékuk 4-6 napot,
- 32 százalékuk 1-2 hetet,
- 29 százalékuk kevesebb, mint 3 napot,
- 3 százalékuk pedig akár 2-3 hetet is nyaralással tölthet.
Ázsia is felkapott lett
2019-ben a cseh utazási technológiai vállalaton keresztül a vizsgált időszakban tízből kilenc magyar a kontinensen belülre repült.
2022-ben – vélhetően az utazási korlátozások miatt – a magyarok 93 százaléka választott európai úticélt.
A legtöbb magyar (88 százalék) idén is Európán belül repül, de a korábbi vizsgált évekhez képest idén jóval többen hagyhatják el a kontinenst, és egyre magasabb az ázsiai úticélok aránya (10 százalék).