Ritka, hogy egymást követő két évben is kimagasló legyen a televíziók eladása, de a járványhelyzet miatt most mégis ez állt elő. 2020-ban a kijárási korlátozások miatt sokan vásároltak tévét, csaknem 40 százalékkal több tévé fogyott, mint egy évvel korábban, és a fekete pénteki forgalom miatt szokásos novemberi csúcs mellett júniusban is volt egy váratlan rekord, amikor az Extreme Digitalnál 80 százalékkal több tévé talált gazdára az előző júniushoz képest.
A társaság első négy havi eladásai alapján a 2021-es tévéeladások is erősek lesznek. 2019 azonos időszakához képest idén ugyancsak közel 40 százalékkal több készülék fogyott, de még a tavalyi év azonos időszakához képest (amely már a pandémia első másfél hónapját is tartalmazza) is mintegy 10 százalékkal nőttek az eladások.
Ráadásul a magyar vásárlók drágább tévéket vesznek, mint tavaly vagy tavalyelőtt ilyenkor: 2019-hez képest másfélszer, 2020-hoz képest pedig negyedével többet költenek ezekre. Bár darabszám alapján továbbra is a kicsi, 32 colos tévékből veszik a legtöbbet, az akkora készülékek aránya a tavalyi 30 százalékról 27 százalékra csökkent, míg a 48-50 colos tévéké 15-ről 17 százalékra, az 55-60 colosoké pedig 18-ról 22 százalékra emelkedett az Extreme Digitalnál.
Továbbra is felsőkategóriásnak számítanak a kiemelkedő házimozis élményt biztosító OLED-tévék: tavalyelőtt és tavaly csupán az eladott televíziók 1-2 százaléka volt OLED, az idei év első négy hónapjában viszont 5 százalék. A legtöbben ma már 4K/UHD felbontású készüléket választanak, de a full-HD-s alapmodellek aránya stabilan az összes eladás harmada körül van már három éve. A felsőkategóriás, 8K-s tévék (amelyekhez jelenleg alig lehet még óriásfelbontású tartalmakat találni), aránya egyelőre 1 százalék alatti.