Egy hét áll még rendelkezésre, hogy elvégezzünk egy rendkívül fontos, mindannyiunkat érintő adminisztratív feladatot. (Feltéve, ha már túlestünk rajta.) Ez pedig nem más, mint a váltás az eddig megszokott Ügyfélkapuról a kétlépcsős azonosítással működő, így jóval biztonságosabb Ügyfélkapu + használatára. Illetve a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazásra, amely okostelefonon, mobilapplikáción keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézést.
Miért szorít a határidő? Mert január 16-tól megszűnik a jól ismert Ügyfélkapu. Az Ügyfélkapu+ regisztrációt tehát mindenképp érdemes 2025. január 15-ig elintézni, mert 2025. január 16-án már nem fogunk tudni elvileg belépni az ahhoz tartozó felhasználónévvel és jelszóval a hagyományos Ügyfélkapuba. A személyes ügyintézés lehetősége továbbra is megmarad a kormányablakoknál, és a korábban elterjedt hírekkel ellentétben az év végén nem szűnik meg az Ügyfélkapu+ az év végén.
Kapcsolódó
A DÁP-ot fejlesztő céget, az IdomSoft Informatikai Zrt. mindezzel kapcsolatban az alábbi kérdésekkel kerestük fel:
- mi történik abban az esetben, ha a felhasználó nem végzi el az Ügyfélkapu+ regisztrációt január 15-ig, mik lesznek a következmények?
- Nem tud majd a régi Ügyfélkapuba belépni?
- Milyen tanácsot tudunk adni az olvasóinknak?
- Később, a határidő lejárta után is lesz lehetőség az Ügyfélkapu+ regisztrációra?
Az Idomsoft válaszából kiderül:
- Bármeddig lehet regisztrálni az Ügyfélkapu+-ra és a Digitális Állampolgár alkalmazásba, ezt nem érinti a január 15-i határidő.
- Azért érdemes addig elvégezni vagy az Ügyfélkapu+, vagy a Digitális Állampolgár regisztrációt, mert ezek hiányában az állampolgár nem fog tudni belépni az elektronikus ügyintézési felületeire.
- A regisztráció menetéről az Ügyfélkapu+-t illetően a kau.gov.hu-n lehet tájékozódni, a dap.gov.hu pedig a DÁP-pal kapcsolatban nyújt részletes tájékoztatást minden érintett számára.
- Telefonon a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonal áll az állampolgárok rendelkezésére, a személyes ügyintézést preferálók pedig a kormányablakokhoz is fordulhatnak, ahol az ügyintézők készséggel segítenek bármilyen kérdés kapcsán.
Ez tehát azt jelenti, hogy a további ügyintézés a január 15-i határidő lejárta után online csak abban az esetben lehetséges, ha ügyfélként rendelkezünk Ügyfélkapu + regisztrációval és/vagy Digitális Állampolgár alkalmazással. Ezekre azonban bármikor, tehát január 15 után is lehet regisztrálni. Vagyis nem kell kétségbe esni.
DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők
A kormány mind inkább szeretné a lakosságot a digitális állampolgárság felé terelni. Ennek jegyében az év elején fontos, mindannyiunkat érintő adminisztratív változásként lép életbe, hogy január 16-tól megszűnik a már jól ismert Ügyfélkapu. Cikkünkben 10 pontban foglaltuk össze, ezzel kapcsolatban mi mindent kell tennie, ha még nem végezte el a szükséges regisztrációs lépéseket.A részletekről ITT írtunk bővebben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!