Gazdasági versenyképességi tényező a korszerű, jól működő közigazgatás – mondta György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.
A kormányablakok, amelyekbe 17 szakigazgatási szervet integráltak, mintegy megyei minisztériumokként működnek 2011 óta.
A kormányablakoknál 2500-nál több fajta ügyet lehet intézni – szemben a korábban létező okmányirodákkal, ahol 29 ügykör létezett.
2019 volt a csúcsév, akkor 14 millió 600 ezer ügyfél járt a kormányablakokban; tavaly csak a közigazgatási szünet miatt volt alacsonyabb ez a szám, de 2022-ben is 15,7 millió ügyet indítottak el ott az állampolgárok. A forgalom csaknem 80 százalékát az okmányügyek intézése, 15-20 ügytípus teszi ki - tette hozzá.
Megnyílt a 315. kormányablak
Az államtitkár elmondta, országosan 314 kormányablak működik már, a négy munkaállomásos eleki a háromszáztizenötödik. Békés megyében 17 kormányablak működik, hét helyen adó-, egy helyen pedig államkincstári ügyeket is lehet intézni. Még idén átadják Battonyán is a kormányablakot.
Kovács József (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője kiemelte, a kormányablakokban olyan ügyeket is el lehet intézni, amelyekért korábban a régióközpontokba, vagy akár Budapestre kellett utazni. Ráadásul azokban harmincszor több ügytípust lehet intézni, mint régen az okmányirodákban.
Elek város lakosainak száma 4 700, négy nemzetiség él itt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!