Alig több mint 12 ezer új személyautó kelt el júliusban a magyar piacon, ez 21 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben. Az azonnali forgalomból való kivonásokkal együtt pedig 9834 új autó került az utakra, ez pedig 19 százalékos visszaesésnek felel meg - derül ki a Datahouse és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete legfrissebb adataiból.
Mínuszban a piac, hadüzenet a használtaknak
Az év első hét hónapjában közel 68 ezer személyautót adtak el a kereskedők, a kivonásokat is figyelembe véve alig több mint 55 ezer új autóról van szó. Előbbi 25, utóbbi 22 százalékos hanyatlást jelent éves szinten.
Az elsősorban új autókat értékesítő autómárkákat, generálimportőröket képviselő MGE kommentárja szerint a visszaesés a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásaival magyarázható. Áprilisban és májusban a járvány miatt elrendelt válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalékos volt a visszaesés. A szervezet szakértői arra számítanak, hogy a második félévben várható eladások valamelyes ellensúlyozzák majd a járványhoz köthető csökkenést. A szervezet szerint a mostani kilátások szerint az idén összesen 118 ezer új autó találhat gazdára Magyarországon, de ehhez az kell, hogy a járvány ne okozzon újabb visszaesést a piacon. (A múlt évet 158 ezer darabos eladással zárta a magyar újautó-piac.)
A használtautó-importot régóta rossz szemmel nézi az MGE, amely most is közölte: "A használt gépjármű-behozatal növekedési trendjének megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást, amennyiben a környezet védelmét és a levegő tisztaságának javítását a jogalkotó komolyan gondolja."