A 97 luxusautót a miniszterek, államtitkárok és a helyettes államtitkárok között osztották ki. Az új autókra azért volt szükség, mert az állami vezetőket már régi, többéves járművek szolgálták ki, amelyek sokszor lerobbantak. A KEF indoklása szerint olcsóbb új kocsikat venni, mint a meghibásodott járműveket állandóan javítgatni.
A miniszterek egy része azonban - legalábbis egyelőre - nem kért a Skodákból, és inkább maradtak az eddig jól bevált hivatali autójuknál - szemlézett az MTI. A minisztériumi adatlapjuk szerint Fellegi Tamás fejlesztési miniszter továbbra is egy Audi A6-ossal jár, Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter sem hajlandó megválni a hároméves Lexus HS19-esétől, és a jelek szerint Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes sem ült át az új autójába, ő maradt a Skoda Octaviájában - írja a lap.
A honvédelmi, a belügyi és a külügyi tárca vezetői ha akarnának, sem kapnának az új Superbekből, mivel ők védett személynek számítanak, és az autóikat a Köztársasági Őrezred szerzi be.
Eddig három miniszter cserélte le az Audi A6-osát az új Superbre: Matolcsy György gazdasági, Navracsics Tibor közigazgatási és Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter. Az államtitkárok és helyettes államtitkárok többsége azonban már átült a Skodákba.