Az új autópálya tervezett nyomvonala az ország nyugati és déli határait köti össze, Vas és Csongrád megyei végpontokkal - olvasható a portálon. A tervezett teljes nyomvonal a Győr-Moson-Sopron megyei Nagycenk és Szeged, illetve a köztes városok érintésével halad majd, a Balatont déli irányban megkerülve, majd a Dél-Alföldön át.

Az előkészítése meglehetősen döcögősen halad, az útvonal nagyrészt még csak tervezési fázisban tart, erről tavaly nyáron írt a Magyar Hírlap. A munkálatokat részben a forráshiány, részben az engedélyezési eljárások vontatottsága késlelteti. Sokat elmond a beruházás alakulásáról, hogy a kormány hivatalos honlapján a legfrissebb hír az M9-es autópályával kapcsolatban egy 2015 áprilisi keltezésű bejegyzésben olvasható.

Ebben Lázár János, a Miniszterelnökség akkori vezetője kifejtette, hogy gazdasági értelemben Zalaegerszeg egy nehezen megközelíthető település és fontosnak nevezte, hogy a zalai megyeszékhely közelebb kerüljön a nyugati határhoz is, ezért az M9-es nyomvonalának kiépítését itt kezdik el, vagyis Zalaegerszeg és Vasvár között valósulhat meg az első szakasz. Ennek kiépítése 2018-ban kezdődhet - mondta akkor. Kiderült továbbá, hogy az M9-es Zalaegerszeg és Vasvár közötti, 38 kilométer hosszú szakaszának megépítésére európai uniós forrásokat von be a kormány.

A jelek szerint azonban a következő években felgyorsulhat a beruházás megvalósítása. A versenyképességi csomag részeként vélhetően kiemelt státuszt kap majd a projekt, amivel jócskán rövidíteni lehet az engedélyezési és egyéb eljárási határidőket - írja az mfor.hu.