A mintegy 670 kilométeres magyar-szlovák határszakasz Európa egyik leghosszabb határszakasza. A múlt században megszakadt közlekedési kapcsolatok megújítását nehezíti, hogy közel 250 kilométeren a Duna és az Ipoly választja el a két országot egymástól - mondta Palkovics László. A határszakaszon jelenleg összesen 32 közúti átkelőhely működik, ezek közül nyolcat 2010 óta adtak át.
A Drégelypalánkot Ipolyhídvéggel összekötő híd újjáépítéséről szóló megállapodás egy év alatt a negyedik magyar-szlovák szerződés, amely határhidak építéséről született. A megállapodás aláírása előtt a két miniszter munkalátogatáson tekintette meg az új komáromi Duna-híd építésének előrehaladását - írta az MTI.
A közlekedők 2020 tavaszán vehetik birtokba az új komáromi Duna-hidat - mondta Érsek Árpád.
A magyar-szlovák határon 2018 áprilisában négy, helyi közúti kapcsolatokat segítő híd részesült uniós támogatásban az Interreg Program keretében. A két szaktárca kidolgozta a hidak megépítéséhez szükséges nemzetközi szerződéseket, amelyek közül hármat már aláírtak. Ezek a
- Dunakiliti-Doborgaz közötti gyalogos-kerékpáros híd,
- Ipolydamásd-Helemba közötti Ipoly-híd,
- Őrhalom-Ipolyvarbó közötti Ipoly-híd.
A Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti híd esetében már beérkeztek a kiviteli terv készítését tartalmazó közbeszerzési ajánlatok. A két település között a természetes határt adó Ipoly áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású, acél ívhíd épül.
A kapcsolódó közút Drégelypalánk belterületéről indulva keresztezi a Vác-Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen az Ipoly árterét és Ipolyhídvég polgármesteri hivatala mellett elhaladva éri el az 527-es, másodrendű utat. A tervezett út teljes hossza a magyarországi oldalon 1017 méter.