Egy új szolgáltató központ létrehozásáról, illetve egy másik bővítéséről van szó, amihez erős nyelvtudással rendelkező, diplomás fiatalokra lesz majd szükség. Az egyik esetében a tapasztalt munkavállalókra számítunk elsősorban, ami hazahozhatja a külföldön élő tehetségeket, a másik a pályakezdők itthon tartására ad lehetőséget - mutatta be a vállalat terveit Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
Csakhogy az új munkahelyekért a világ 39 országában jelen lévő Randstad Holding többi központjával kell megküzdenie a hazai leányvállalatnak. A verseny kiélezett, amelyben Prága és Kuala Lumpur a legnagyobb ellenfelünk - ismertette a részleteket Baja Sándor. A cseh infrastruktúra és gazdasági környezet előttünk jár, de a magyar Randstadnak nagyobb a szolgáltató központokkal kapcsolatos tapasztalata, és a magyar bérek is valamivel alacsonyabbak. Kuala Lumpur béreivel, infrastruktúrájával szemben pedig a szélesebb körű nyelvtudásunkkal és a munkaerő minőségével vehetjük fel a versenyt - vélte Baja.
A PwC Magyarország és az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) 2013-ban készített, SSC szektorról szóló elemzése szerint egy szolgáltató központ helyének kiválasztásakor ugyanolyan fontos szempont a munkaerő költsége, mint a munkaerő-kínálat minősége, a negyedik fő döntéshozatali faktor pedig a gazdasági környezet, például az adózási szempontok. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) 2014-es felmérése szerint ugyanakkor a döntéshozók 70 százalékának a költségek jelentik a legfontosabb szempontot a központok működtetésében. Ugyanebből a riportból az is kiderül, hogy hazánkban csak az SSC-k mintegy fele kapott támogatást, ez is többségében uniós forrásokból származott - állami támogatáshoz az ilyen munkahelyek 14 százaléka jutott.