A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
A Napapijri eddig sem volt ismeretlen az outdoor ruházat kedvelői számára, ám a brand roppant szűk réteghez jutott el, főleg azokhoz, akik exkluzív tengerparti üdülőhelyeket − Anacapri, Cannes, Portoroz − vagy népszerű síterepeket − Garmisch-Partenkirchen és Cortina d'Ampezzo − látogatnak. A MOM Park Alkotás szintjén nyílt üzlet 120 négyzetméteres és a márka teljes választékával, női, férfi- és gyerekkollekciókkal, valamint a ruhákhoz tartozó kiegészítőkkel indult.
Egyértelmű volt, hogy a MOM Parkban nyitjuk meg az első hazai Napapijri-üzletet, mert a bevásárlóközpont nem csak az elhelyezkedése és a vevőkör, de a prémium márka bevezetése szempontjából kiemelten fontos bérlői mix tekintetében is különleges a budapesti bevásárlóközpont-piacon − mondta Keresztes-Németh Zoltán, a budapesti partnerüzlet üzemeltetője, a Premium Clothes Kft. vezetője.
Az 1984-ben Giuliana Rosset olasz tervezőnő által életre hívott márka 2004-ben indult világhódító útjára, amikor megvásárolta a világ egyik vezető, közel 10 milliárd dollár éves forgalmú ruházati és textilipari csoportja, az észak-karolinai központú VF Corporation. A VF Corporation portfóliójába tartozik többek között a The North Face, a Vans, a Reef, a 7 For All Mankind, a Lee-Wrangler és a Nautica, legutóbbi akvizíciójuk pedig a Timberland volt, mintegy 2 milliárd dollár értékben.
A VF tervei szerint 2016-ra a kizárólag Napapijri-termékeket értékesítő (monobrand) üzletek száma eléri majd a 350-et, a márkából származó 150 millió eurós éves árbevételt pedig megduplázzák. Napapijri-termékek világszerte mintegy 2500 üzletben kaphatók, elsősorban Európában és a Közel-Keleten. Keresztes-Németh Zoltán elmondta: az expanzió a magyarországi partner, a Premium Clothes Kft. terveivel is összhangban van.