A kormány korábban vállalta, hogy állják a beszerzés költségeit, ám ismét nem tartották be ígéretüket, és azt is megakadályozták, hogy az Európai Fejlesztési Bank hitelkeretét használjuk fel erre a célra - mondta a főpolgármester. A fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ annak ellenére elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett, hogy a koronavírus-járvány és a kormányzati elvonások miatt rendkívül szűkös források állnak rendelkezésünkre - tette hozzá Karácsony Gergely.
A főváros mindent megtett azért, hogy a kormány betartsa az előző városvezetésssel kötött, a járműbeszerzés forrásainak biztosításáról szóló megállapodást, "de a kabinet nem tartja be ezt az ígéretet" - mondta az MTI szerint a városvezető. A főváros próbálkozott azzal is, hogy az európai fejlesztési bank hiteléből vásárolják meg ezeket a trolibuszokat, de a lehíváshoz a kormány nem járult hozzá.
Azt a döntést hozták, hogy előremenekülnek. Ha a Fővárosi Közgyűlés elfogadja a járműbeszerzésről szóló előterjesztést, akkor "belevágunk abba, hogy - lesz, ami lesz - ezeket a trolikat megszerezzük a budapestiek számára" - tette hozzá Karácsony, aki reméli, hogy az ehhez szükséges források biztosítását nem fogja akadályozni a következő kormány.
Szólt arról is, már csak egy garanciát lát arra, hogy jövőre ne vonják el az iparűzési adót Budapesttől. Ez pedig az, hogy kormányváltás lesz jövőre - mondta Karácsony Gergely, hozzátéve ugyanakkor, ezt nem tudják és nem is akarják megvárni, a városnak fejlődnie kell, és így jövő év végétől érkezhetnek az új korszerű trolibuszok.
2023 végére megvalósulhat, hogy a jelenlegi 14 fővárosi trolibuszvonalon már kizárólag alacsonypadlós trolibuszok közlekedjenek - mondta az MTI szerint Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója.