Az MNB feltárta, hogy a cég ügyfelei semmilyen jogszabályszerű forrásból nem kapnak információt a portfóliókezelési tevékenység körében kezelt számláikon végrehajtott ügyletekről és számlaegyenlegeikről sem. A befektetési vállalkozás nyilvántartási rendszere ugyanis hiányos, mivel oda - az automatikus adattovábbítás megszűnése miatt - több mint fél éve nem érkeznek be az ügyfélszámlákat kezelő Gain Capital Ltd. online nyilvántartási felületéről a portfóliókra vonatkozóan végrehajtott tranzakciók adatai - írja az MNB.
A Globalinvest a nyilvántartási hiányosságait más szolgáltató igénybevételével sem pótolta és a havi kimutatásokat tartalmazó portfóliójelentést sem küldte ki ügyfelei számára.
A befektetési vállalkozás a tőkepiac egészéhez mérten csekély súllyal rendelkezik, és ügyfélpénzeket nem kezel.